Pequod
I natt sov jeg veldig godt, men svettet tilsvarende... Målte meg ikke, men det er nok noe feber i kroppen fortsatt.
På den positive siden er det fortsatt ikke nevneverdige smerter i benet, men lukter ikke godt av såret. Heldigvis har e-resepten på antibiotika kommet!
Når det gjelder min såkalte "minikirurgi" så er det slik at jeg stort sett ikke har følelse i benet under ankelen, så å kutte vekk noe dødt vev og hard hud gjør meg ikke noe, jeg kjenner ingen smerter. Og jeg har vært gjennom noen amputasjoner...
Det som bekymrer meg litt er jo at det var slik det begynte på det andre benet, som til slutt måtte ofres. Og det såret jeg har nå er kommet på den halve tåa jeg har igjen etter at Ahus har kuttet stortåa helt, og tok tuppen av tåa ved siden av. Så det er altså igjen den tåa som det allerede er tatt et par centimeter av som trøbler.
Siden jeg ikke kan finne noe apotek hverken her eller i Bud, så tror jeg at jeg drar til Molde i dag. Jeg må prioritere å få hentet medisinen! Jeg vet det er et apotek i Elnesvågen, men jeg lå der så lenge at jeg egentlig ikke har lyst å ligge der igjen, pluss at jeg må opp en lang bakke for å komme dit. I Molde er det noe enklere. Og det er ikke så stor forskjell på distanse.
Så har jeg vel egentlig bestemt meg for at det nå er passende å snu. Det betyr at jeg dropper Hustadvika og Kristiansund denne gangen - jeg kommer uansett tilbake, og det er greit å ha noe til gode!
I morgen blir det dermed Bud, så antakelig Finnøy, men jeg skal uansett inn Tresfjorden før jeg er ferdig med Molde!
Jeg vil heller ha noen dager ekstra på returen enn å stresse ytterligere nordover fordi jeg føler at jeg må få med meg Kristiansund "i det minste". Båtlivet skal være avstressende og jeg vil ha god tid på veien hjem