Pequod
nie skrev for 4 timer siden:Du er jo en voksen fyr som må ta vare på deg selv, Pequod, men jeg håper ikke du tar dette ille opp;
...når du først er på en såpass stor plass som Molde, synes jeg du skal bruke noen timer på å la en lege (der er legevakt) vurdere såret ditt og tilstanden din, særlig i forhold til det du forteller om din tidligere historikk med det andre beinet.
Hadde jeg bodd i eller nær Molde, skulle jeg hentet deg i havna og kjørt deg til Legevakten men jeg bor i Bergen og det blir litt langt :-)
Ikke noe problem - jeg setter pris på omtanken!
Jeg har en del års erfaring fra dette med sår, også siden før jeg ble amputert og disse symptomene kjenner jeg igjen. At det gikk så langt som at jeg var øm opp gjennom benet og helt opp på låret skyldes at jeg var litt for sløv da de første signalene kom i Ålesund, jeg skulle fått resept der og da umiddelbart.
Men disse betennelsene kommer med ujevne mellomrom og behandlingen er å rense såret grundig, bruke foten så lite som mulig og kjøre på med antibiotika, så går det faktisk fort over.
Men hvis antibiotikaen ikke virker nevneverdig etter tre-fire dager, da skal jeg absolutt til lege. Foreløpig tar jeg det med ro ettersom jeg har vært gjennom dette mange ganger før. Det er bare så lite som skal til for at det kommer et lite rift eller at tåen gnager mot noe, og da er det i gang.
Jeg kom altfor sent i gang i dag - men jeg har overvunnet skrekken for gjestehavna i Molde og ligger fortøyd der. Har vært i land og hentet medisin og kjøpt inn litt proviant, litt slitsomt å først gå i den ene retningen til apoteket og så tilbake i motsatt retning til Rema, men med litt pause imellom så gikk det bra.
Noen som vet hvor servicebygget befinner seg? Glemte å spørre havnevakta da han dukket opp!