Pequod
Oppdatering fra sykelugaren om bord i Bergtatt: Ingen vond lukt fra såret lenger, ingen antydning til feber og ikke noe vondt i benet - så det går absolutt riktig vei!
Det var opprinnelig meldt at det skulle pøse ned i dag også, men foreløpig har det ikke kommet en dråpe, og skyene ser ikke voldsomt mørke ut heller...teller litt på fingrene om hva jeg skal gjøre: Kaste loss eller bli her som planlagt til i morgen? Flere andre som går herfra nå.
Enten benytte oppholdsværet til å se meg litt mer rundt i byen, eller dra over til Vestnes og legge meg til i båtforeningen der? Tar fortsatt ikke sjansen på å dra helt inn til Åndalsnes for så å oppdage at de få gjesteplassene er opptatt, tror det er bedre å ta den svingomen på mandag.
Vestnes kunne vært en mulighet i dag. Må ta en kaffe og tenke litt på det. Har også noe klesvask som bør tas - må bare få tak i noen 20-kroner først...hvis jeg blir her. Kunne vært fristende å tatt den båten til Hjertøya også, den stopper på utsiden av bølgebryteren her, gammel fiskeskøyte som er omgjort til passasjerfrakt, ser det ut som.