Jump to content

Edit History

Pequod

Pequod

Ida Marie III skrev for 2 timer siden:

Ja, langt bedre å ha vind og bølger med seg rundt Stadt...

Men er du på Sandshamn, og vinden er nordvest, så får du den i tryne i begynnelsen...

Gikk ut ved Kvamsøya og fikk bølgene fra siden i starten, etter hvert akter, så det gikk kjempefint. Denne gangen var det Yrs kyst/hav-varsel som fikk mest rett, de anslå bølgehøyden til 0,4 meter og vinden rundt 4-5 m/s. Windy påstå at det skulle blåse mye mer og at bølgehøyden skulle variere med 0,9 til 1,4 samt at både bølger og dønninger skulle være veldig krappe med 4 sekunders lengde. Barenstwatch var litt imellom disse to...

Men som sagt, Yr fikk mest rett, bølgene var kanskje noe større i begynnelsen, men roet seg etter hvert og varte lenge, sikkert oppp mot 8 sekunder, ikke 4, så turen gikk kjempefint.

Bjørn Løvjomås skrev for 1 time siden:

Mener jeg så Bergtatt på tur innover mot gamla på boat beacon

Vet ikke helt med hva du mener med "gamla"? :giggle::confused:

LALUNA II skrev 1 time siden:

JA stemmer sikkert jeg ser han rett før Måløy nå

Stemmer, ligger i Måløy i natt. 

Kommer litt mer om dagens etappe litt senere.

Pequod

Pequod

Ida Marie III skrev for 2 timer siden:

Ja, langt bedre å ha vind og bølger med seg rundt Stadt...

Men er du på Sandshamn, og vinden er nordvest, så får du den i tryne i begynnelsen...

Gikk ut ved Kvamsøya og fikk bølgene fra siden i starten, etter hvert akter, så det gikk kjempefint. Denne gangen var det Yrs kyst/hav-varsel som fikk mest rett, de anslå bølgehøyden til 0,4 meter og vinden rundt 4-5 m/s. Windy påstå at det skulle blåse mye mer og at bølgehøyden skulle variere med 0,9 til 1,4 samt at både bølger og dønninger skulle være veldig krappe med 4 sekunders lengde. Barenstwatch var litt imellom disse to...

Men som sagt, Yr fikk mest rett, bølgene var kanskje noe større i begynnelsen, men roet seg etter hvert og varte lenge, sikkert oppp mot 8 sekunder, ikke 4, så turen gikk kjempefint.

Bjørn Løvjomås skrev 1 time siden:

Mener jeg så Bergtatt på tur innover mot gamla på boat beacon

Vet ikke helt med hva du mener med "gamla"? :giggle::confused:

LALUNA II skrev 1 time siden:

JA stemmer sikkert jeg ser han rett før Måløy nå

Stemmer, ligger i Måløy i natt. 

• Create New...