Pequod
Så over til dagens bilder...
Øya Alden er ganske så imponerende, både på avstand og når man kommer litt innpå.
På plass i gjestehavna.
Fikk som sagt ikke strømmen til å funke etter at jeg hadde kommet tilbake fra en liten rundtur, så da valgte jeg å dra videre.
Gikk en tur bort langs bryggene innover og fulgte deretter veien tilbake til gjestehavna.
Har zoomet litt for mye inn på dette bilder. Jeg er jo veldig glad i å ta bilder av gamle og falleferdige bygninger, så da jeg så dette (tatt fra det såkalte havhotellet) så fikk jeg lyst til å gå bort dit og ta bilder på nært hold. Det ble med tanken, for dette var slutten på turen min og jeg var litt sliten i venstrefoten og tenkte jeg måtte hvile litt først da det så ut til å være et stykke å gå.
Men det ble altså med tanken ettersom jeg fant ut da jeg var tilbake i båten, at det ikke var strøm p"brygga jeg lå ved. Mulig jeg kunne ha forhalt til en annen brygge, men på grunn av den dårlige nettdekningen tenkte jeg at det var like greit å dra til et annet sted. Og etappen fra Askvoll til Værlandet var jo ikke spesielt lang.
Som jeg har skrevet mange ganger før, så koser jeg meg mest når jeg er underveis, så da ble det noen timer ekstra herfra og til Hardbakke.
Turen gikk over fjorden og inn ved Færøyna og innaskjærs videre til Hardbakke.
Deretter dro jeg inn ved Lågøysundet der jeg møtte den eneste andre båten jeg så i dag, en seilskute på vei til Florø ifølge MT.
Alltid litt forvirrende å komme inn til en ny havn, men jeg fikk nå lagt meg greit til i Hardbakke også. Og her blir jeg til i morgen. Bra med dekning og stille og rolig.
Ser at det er lys i kommunehuset, så de sitter vel kanskje og teller stemmer der...
Da tar jeg pause til i morgen, nå skal jeg varme opp en pakke med Snurring - noe jeg ikke har smakt på mange år! Sist jeg kjøpte den var den i en liten hermetikkboks, nå er den i en pappkartong - og svindyr! Men mat laget om bord smaker alltid godt!
Godt valg!