Jump to content

Edit History

Pequod

Pequod

Scalare skrev for 4 timer siden:

Nå bringer du frem gode minner både fra henteturen min i sommer og fra barndommen min i hytta som ligger bak til høyre i bildet. Den hytta var min farmors og jeg var mye her i oppveksten. Jeg har kjørt mye båt i pollen her, og vi gikk alltid til Magneten (vet ikke om butikken på Finnås det heter det lenger) for å kjøpe lørdagsgodteri. På henteturen gikk vi også Røyksund- og Kulleseidkanalen, og så videre på utsida av Bømlo ned til Espevær. Om jeg husker riktig ble denne kanalen bygget omtrent samtidig som Eidsvollbanen og kostet like mye.

På grunn av værmeldingen blir jeg ikke så lenge her nå, så jeg får ikke sett meg om så mye. Vurderer å prøve meg over Sletta, men ta en tur innom Espevær først, bare for å kikke litt.

Barentswatch, Windfy og Yr er som vanlig ikke helt enige, men om jeg skal få krysset Sletta ser det ut til at det er i dag jeg må få gjort det, ettersom onsdag og torsdag kan bli ubehagelig. Planen er derfor å komme meg til Haugesund i dag, og deretter ta en tur til Kopervik. Så må jeg vel ri av høststormen der før jeg fortsetter til Kvitsøy og Stavanger. Planen er å få rundet Jæren i helga.

Pequod

Pequod

Scalare skrev for 4 timer siden:

Nå bringer du frem gode minner både fra henteturen min i sommer og fra barndommen min i hytta som ligger bak til høyre i bildet. Den hytta var min farmors og jeg var mye her i oppveksten. Jeg har kjørt mye båt i pollen her, og vi gikk alltid til Magneten (vet ikke om butikken på Finnås det heter det lenger) for å kjøpe lørdagsgodteri. På henteturen gikk vi også Røyksund- og Kulleseidkanalen, og så videre på utsida av Bømlo ned til Espevær. Om jeg husker riktig ble denne kanalen bygget omtrent samtidig som Eidsvollbanen og kostet like mye.

På grunn av værmeldingen blir jeg ikke så lenge her nå, så jeg får ikke sett meg om så mye. Vurderer å prøve meg over Sletta, men ta en tur innom Espevær først, bare for å kikke litt.

Barentswatch, Windfy og Yr er som vanlig ikke helt enige, men om jeg skal få krysset Sletta ser det ut til at det er i dag jeg må få gjort det, etetrsom onsdag og torsdag kan bli ubehagelig. Planen er derfor å komme meg til Haugesund i dag, og deretter ta en tur til Kopervik. Så må jeg vel ri av høststormen der før jeg fortsetter til Kvitsøy og Stavanger. Planen er å få rundet Jæren i helga.

• Create New...