Pequod
Da har jeg kommet meg til Trysnes (er noen timer siden, men har vært litt treg).
Var en flott tur fra Tregde, der jeg passerte sjøkartnull rett etter avgang (den hvite bua på bildet under).
Det var silkeføre i dag, men jeg var såpass sent ute at det ikke var tid nok til å fortsette videre og i morgen skal jeg treffe en båtkollega før jeg legger til hos broren min. Synes det er greit å ha unnagjort den siste nattvakta da, slik at jeg har litt mer tid på meg i morgen. Og tid til å være litt sosial.
Trysnes ligger pent til ytterst i Trysfjorden. Blanding av eldre bebyggelse og nye. I selve marinaen er det stort sett utleiehytter ved bryggene. Selve resepsjonen er stengt for sesongen, restauranten også. Det ser ut til at det er en blanding av private båter, utleiebåter og gjesteplasser her, men det står ikke et eneste sted hva som er gjesteplasser!
På bildet over ser dere at jeg ligger utenfor noen av utleiehyttene helt bakerst i bildet. Jeg la meg der for å prøve å orientere meg litt i området fra land. Den nærmeste strømstolpen ser du på bildet over (!), så derfor flyttet jeg båten til brygga der seilbåten ligger. Ligger på andre side av seilbåten og har fått strøm til nattvakta ved å skjøte landstrømkablene mine...
Hva jeg skal betale aner jeg ikke, for det står ikke noe sted...
Dieselprisen her er 12,49 - ikke noe å juble for akkurat, men likevel 86 øre billigere enn i Tregde, så jeg fyller vel litt i morgen, men ikke full tank!
I morgen har jeg også lyst til å tøffe litt innover i fjorden, for å ta bilde av brobyggingen som foregår der. Jeg tok et par dårlige bilder fra bussen på vei til Kristiansand da jeg lå værdast i Mandal i juni og måtte tilbake til Nesodden for å få andre vaksinestikk, men har lyst til å se om jeg kan få knipset noen bilder fra sjøen også. De som jobber der har visstnok fått sjøsyketabletter fordi det svaier sånn!
Nå skal jeg legge meg nedpå litt og hvile et par timer før jeg skal gjøre meg ferdig med den fjerde jobbenatta denne uka. Da har jeg turnusfri fram til natt til fredag neste uke.