Jump to content

Edit History

Martine29

Martine29

20200925_111044.jpg.ad9ebd29ce2e4ef987966befa01ddaf0.jpgHar selv en TMC septikpumpe. Den ble satt inn i 2013 og har gjort jobben sin i alle år. Sommeren 2020 tok det flere minutter før den begynte å suge ut. Og det oppstod en uvanlig uling. Tenkte å få tak i ny men skulle først se hvordan den så ut innvendig. Her fant jeg en liten steinhard klump. Kverna hadde faktisk løsnet fra akslingen pga denne urinsteinen. Jeg gjorde rent, satte kverna på akslingen og la på et sveisepunkt. Og snipp snapp snute så var pumpa som ny. Artig med litt mestring for oss amatører. Kanskje ikke relevant for trådstarter men allikevel....

Martine29

Martine29

Har selv en TMC septikpumpe. Den ble satt inn i 2013 og har gjort jobben sin i alle år. Sommeren 2020 tok det flere minutter før den begynte å suge ut. Og det oppstod en uvanlig uling. Tenkte å få tak i ny men skulle først se hvordan den så ut innvendig. Her fant jeg en liten steinhard klump. Kverna hadde faktisk løsnet fra akslingen pga denne urinsteinen. Jeg gjorde rent, satte kverna på akslingen og la på et sveisepunkt. Og snipp snapp snute så var pumpa som ny. Artig med litt mestring for oss amatører. Kanskje ikke relevant for trådstarter men allikevel....

20200925_113158.jpg

• Create New...