nordan family 27 Startet 13.Februar.2021 Link til dette innlegget Startet 13.Februar.2021 Gikk (dessverre?) på et impuls-salg av den ene skjærgårjeepen - en Bella 441R. Tenkte å ha en ørlite granne større båt. I denne forbindelse snublet jeg over en eldre Sessa Key largo 16 open line, men som har en ganske ny motor og henger. For meg ser Sessaen ganske lav ut i skroget, og det ser ut til at konsollen så vidt skjermer litt for en person hvis vedkommende sitter. Men det ser det ikke ut som man kan gjøre? for den er så høy at man må stå? Den har grei solseng (et pluss), og ser nå ut til å ha et sjøsterkt skrog, men når den ser så lav ut er det vel et vått å være ombord? Hm... Bra båt eller mindre bra båt? I det aktuelle tilfellet ser det ut som motor (relativt ny) og henger (relativt ny) er fordelene, så er jeg egentlig usikker på om selve båten er bra, nøytral eller mindre bra ut i fra dennes standard egenskaper/konstruksjon. Bruksområde er indre Oslofjord innenfor Drøbak, stort sett Oslo-Middagsbukta, samt en og annen vannski-tur. I samme runde har kikket på en Uttern D51 med rimelig ny motor. Litt annet konsept forsåvidt, men må der skaffe ny henger hvilket gjør den episoden fort 30' dyrere enn Sessaen (må jo opp på bremset båthenger der). En del av min vurdering er at båten ikke skal være for stor - den skal håndteres lett av ungdommer / unge voksne som tar småbåtene på dagstur alene med venner Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.