JObåt Startet 17.Februar.2021 Link til dette innlegget Startet 17.Februar.2021 Hei. Jeg skal selge båten min i år. Motoren er Evinrude 30 etec og har stått i vinter etter å ha kjørt vinterkonservering. Nå har de meldt mildt vær framover og jeg vurderer å legge den ut. En kjøper vil nok starte motoren. Hva da om det skulle bli en periode med kuldegrader igjen etter oppstart. Bør jeg vinterkonservere den igjen eller er det helt ok å la motoren stå gjennom en kuldeperiode etter oppstart? Motoren står ned og vannet drenert ut. Takker for svar Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 17.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2021 Her ligger nå de fleste båter ute hele vinteren og har ikke hørt at noen konserverer på noe vis da båtene blir brukt hele året. Og kalt blir det nå her også uten at jeg noen sinne har opplevd det som noe problem på en påhengsmotor. Sitér dette innlegget Link to post
PolarLi Svart 17.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2021 Hvis du tenker på konserveringsprogrammet til Etec, så er det bare litt ekstra olje som blir sprøytet inn. Har ingenting med kuldebeskyttelse å gjøre. Kan jo også nevne at man har nøyaktig samme konserveringsprogram på Etec snøscootere, og der kjører man det før sommeren Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 17.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2021 Ikke noe problem å starte opp, men bare ha motoren tiltet ned. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 17.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2021 Noen få måneder på vinteren er ikke langtids lagring. Ingen problem Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.