
Teerex
Mort1 skrev On 18.2.2021 at 11.46:Hvis jeg husker riktig, så er disse dysene 2-stegs, slik at du bare får kontrollert det laveste åpningstrykket. For å kontrollere 2.trinns åpningstrykk må dysen åpnes og 1.trinnet må låses. I tillegg må du ha et shimssett med mange dimensjoner hvis dysetrykket må justeres.
Anbefaler å finne et verksted som kan hjelpe deg.
Jeg "tror" at KAD42/43 har vanlige dyser, mens KAD44/300 har to-trinns dyser.
Ut i fra noe jeg fant i innlegg #9 her https://forums.ybw.com/index.php?threads/kad43-problem-part-two.231988/
Og ut i fra hvilke motorer som har samme injektortype https://www.marineparts.eu/spare-parts/va-inboards/volvo-penta/engine-parts/products/injector-for-volvo-penta-ad31-41-d41-kad42-43-kamd42-43-tamd41-42-tmd41-rec861103/
Injektorene til KAD44/300 er lengre, pga. to-trinns mekanikken.