Jump to content

Bytte av kontrollboks fra "racingrigg"

pAndahug

Recommended Posts

Hei,

Jeg er rimelig fersk på alt som har med båtskruing å gjøre, men har et stort ønske om å bytte ut kontrollboksen min til noe som kun har 2 spaker istedenfor 4. Er det noen som vet noe om hvor mye jobb dette er å få byttet? Klarer jeg det selv? Forslag til boks jeg kan kjøpe inn? Tok noen bilder av boksen tidligere i sommer, men ikke sikkert dette er gått nok.

Jeg har 2x DP-E drev om dette også har noe å si.

https://photos.app.goo.gl/NP7t9L1wmo6nfYq16

Setter utrolig stor pris på alle svar!

• 1 måned senere...

Siden ingen andre svaret vil jeg gjøre et forsøk. 

Jeg har selv bygget om noe slikt for mange år siden. Sett bort fra selve den mekaniske tilpasningen av selve hullet så var operasjonen relativt rett frem.

For eksempelets skyld vil jeg forholde meg til at det kun er én motor. I ditt tilfelle blir det samme sak to ganger. 

Den nåværende kontrollen med to spaker har to kontrollkabler. En til gass og en til gear. Om du kjøper en enhånds kontroll så har denne inngang for to kontrollkabler. Du flytter altså bare de to kontrollkablene fra den gamle til den nye kontrollboksen. I prinsipp veldig enkelt, og klart innenfor noe en litt nevenyttig båteier bør kunne klare.

Det er selvfølgelig umulig for folk som ikke kjenner til deg å vurdere om dette er noe du klarer selv, men jeg har ihvertfall troen på deg! 

I mitt konkrete tilfelle måtte jeg tilpasse litt koblinger og lengder, men mye ligger i utgangspunktet tilrette for at du kan slippe unne mine problemer. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...