Jump to content

Salgspris på båt Viknes viknes 880

chris_leikesae

Recommended Posts

Hei! er ute etter en viknes 880 og ser de holder seg godt i pris. Jeg vet om en som skal selges privat. Han ser for seg rundt 700 000 for den. Her er litt info om båten.
Båten er 2002 modell, motoren er 184HK yanmar som har gått 1500 timer. Båten har vært på service og oppe hvert år så den er greit holdt. Det er forholdsvis ny multiplotter med nytt lodd, båten har VHF,gps, Tv skjerm osv så den er fullt utrustet til langtur. Det følger med lite brukt kalesje, eneste minuset er vel kanskje at putene i salongen begynner å bli slitt men har hørt disse kan byttes for ca 15000. Har dere noen erfariner med pris/lignende båter sånn ca? Vanskelig å finne tilsvarende da det kun er en båt av 880 tilsalgs på finn og den ligger til 800k. Eneste forskjellen jeg ser er vel større motor på de to.

700K er jo god pris, antar det er flere titalls kjøpere som betaler dette uten å blunke om båten havner på det åpne markedet. Selvfølgelig trekker 184HK ned prisen litt, men antar båten marsjer greit på ca 15 knop.

Vi kjøpte en brukt 880 for over 10 år siden. Da var det mange som mente båten var både stygg og overpriset. Sett i etttertid så har fortsatt båten et "diskuterbart" visuelt uttrykk, men prisfall og kvaliteten har vært upåklagelig. Største utgifter til nå har vært bytte av septiksystem, ca 5K, samt ny 9" kartplotter. Tror ikke jeg kunne hatt en mere problemfri båt.

Ser du nevner slitte puter:

Produsent av puter og gardiner er et velrennomert firma som heter Skisma og holder til på Osterøy nord for Bergen.

Kan selvfølgelig finne andre, men du merker det snart når du skal selge igjen en gang.

De fleste kjøperne vil ha originalutseende.

Oppgi årstall på båten og send noen bilder på epost så finner de akkurat de fargene som ble brukt på den båten.

Fargene var valgbart på noen av de.

For alt jeg vet vil de ha de gamle putene tilsendt for å trekke de om.

Men alt dette og mer til får du svar på ved å kontakte de.

https://skisma.no/

.

Redigert av Gudrun (see edit history)
hanto1 skrev for 8 timer siden:

700K er jo god pris, antar det er flere titalls kjøpere som betaler dette uten å blunke om båten havner på det åpne markedet. Selvfølgelig trekker 184HK ned prisen litt, men antar båten marsjer greit på ca 15 knop.

Vi kjøpte en brukt 880 for over 10 år siden. Da var det mange som mente båten var både stygg og overpriset. Sett i etttertid så har fortsatt båten et "diskuterbart" visuelt uttrykk, men prisfall og kvaliteten har vært upåklagelig. Største utgifter til nå har vært bytte av septiksystem, ca 5K, samt ny 9" kartplotter. Tror ikke jeg kunne hatt en mere problemfri båt.

Har en 1030 2004 modell med opprinnelig septiktank. Byttet du den forebyggende eller var den begynt å lekke?

Vurderer skifte...kjipt hvis lekkasjen skjer midt i fellesferien. Var det mye jobb?

nie skrev 1 time siden:

Har en 1030 2004 modell med opprinnelig septiktank. Byttet du den forebyggende eller var den begynt å lekke?

Vurderer skifte...kjipt hvis lekkasjen skjer midt i fellesferien. Var det mye jobb?

Jeg byttet i min 09mod 1030 på våren i 2019. Byttet til syrefast tank. Ikke så mye jobb, skruer i front, og på fremkant mot skutesiden. Jeg hadde motor ute, så usikker på om den går ut med motor i. Tror kanskje det kan lønne seg å tømme stb dieseltank, løsne og skyve det bakover, eller ta dieseltank ut. Min lakk ikke, men bytte siden motor var ute. Så når jeg fikk den ut, at den svettet i nedkant på vegg mot dieseltank, inn mot motorrom/lasterom så den var ferdig.

Mulig dette er OT, men septiktank i 880 kunne jeg bytte uten å ta ut motor ( 6LP.) Byttet til pasttank fra Plastinvent ( noe som flere har gjort) En relativt rask og grei jobb å bytte tank i forhold til mange andre båter der motor må ut eller innreding må plukkes ned.

Uansett, motor etc er det jo god tilkomst på mht vedlikehold, eneste negative har vært kronglete å trekke nye kabler mellom motorrom og tak, men dette er sikkert bedre på nyere modeller.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...