Ingper
Intressant tråd...
För om allt går som planerat kommer jag få hem en ny Skilsø 35 om en vecka . Det är den första båten som vi riktigt kände skulle kunna matcha den NB870 vi haft länge. Så 870:n är såld....
Vi kommer göra några små modifieringar/förändringar, bl.a. kommer det monteras draperi/gardiner i mittlugaren för att skilja av de båda sovplatserna lite mer (sonen och dottern vill inte dela "rum"). Peke/baugspyd kommer också monteras.
Kan hålla med om att design prioriterats framför funktion inom några områden, men Viknes kan ju leverera Skilsø 35 med lite olika modifieringar om man inte är nöjd med "standard". Några saker som bara är design har vi valt bort, och andra är lite annorlunda mot broschyrbilderna.
En sak jag förvånas över i väldigt många båtar är att man inte har någon naturlig plats för 1) handdukar och 2) sop/skräppåsen i pentryt. Vår har vi därför beställt med skåp under salongsbordet istället för det elektriska bordsstativet, och i detta kommer vi ha handdukar (på dörren) och plats för skräp/soppåse m.m. Skilsø 35 har i alla fall dubbelvask, och det är inte alla som har ens i dessa prisklasser. Vår kommer dessutom ha mikrovågsugn istället för den vanliga gasugnen (för det är vad vi använder mest).
Tror även det går att få slingrekant monterat redan från varvet om man vill.
Vi har valt största motorn (440hk). Det är bara dumsnålt att inte välja den, tror jag. Akterdäcket är ganska stort, inte riktigt som 1080 men - som jag tycker - absolut tillräckligt.