jotto Startet 20.Februar.2021 Link til dette innlegget Startet 20.Februar.2021 Er det noen interesse for en VR båtsimulator? For relativt ferske båteiere (og også erfarne, hvis vi tør å innrømme det), så kan det være stressende å legge til med en dyr og fin båt. Jeg begynte å lage en simulator for Oculus Quest 2 VR-briller for moro skyld, og den har etterhvert blitt relativt realistisk. Jeg har lagt inn fysikk for påhengsmotor, baugthruster, drag i vannet etc. Etterhvert kommer jeg til å legge inn vind og strøm for å gjøre det mere realistisk (og vanskelig). Dette er ikke ment som et spill, men som et treningsverktøy der man kan sitte og øve på hvordan båten oppfører seg og hvordan den håndteres i forskjellige forhold i sin egen stue uten å være redd for å ødelegge egne eller andres båter. Det finnes noen skipssimulatorer, men de er enten spillpreget, lite realistiske eller lite relevante for småbåter med påhengsmotor. Hvis noen av dere har Oculus Quest 2, så kan jeg sende over en kopi til uttesting. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 20.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2021 Har ikke Oculus selv, men må gi deg tommelen opp for dette! Kan jo komme godt med for de som f.eks tar båtførerprøven uten å ha tilgang til en båt og øve med. Det kan være en fin plass å selge det inn For foreldre som skal slippe poden ut i sin første båt må jo dette være gull å kunne trene og illustrere litt hjemme i stuen før man legger ut på den første turen. Synes dette var en særdeles god ide, og ønsker deg hell og lykke med prosjektet. Taskeladden. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
VonSchnellfahrer Svart 20.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2021 Tøft! Morro å se. Kan trenge mer trening. Har ennå til gode å legge til noen plass uten 4-6 m/s tvers om- og 18 meters rigg er godt vindfang. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 20.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2021 Dette var veldig stilig. Kunne veldig gjerne tenke meg å prøve dette, men har Rift. Vil det fungere på de? Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 20.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2021 Taskeladden skrev for 3 timer siden: Synes dette var en særdeles god ide, og ønsker deg hell og lykke med prosjektet. Takk for det Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 20.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2021 Havelle skrev 35 minutter siden: Dette var veldig stilig. Kunne veldig gjerne tenke meg å prøve dette, men har Rift. Vil det fungere på de? Det burde la seg gjøre å få det til å fungere. Jeg har ikke Rift selv, men jeg skal prøve å bygge en versjon for Rift. Sender deg en PM når det er klart, så kan du teste. Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 21.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2021 jotto skrev for 10 timer siden: Det burde la seg gjøre å få det til å fungere. Jeg har ikke Rift selv, men jeg skal prøve å bygge en versjon for Rift. Sender deg en PM når det er klart, så kan du teste. Storveis, dette gleder jeg meg til! Kan være alfa/betatester for deg ;) Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 21.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2021 (redigert) Havelle skrev for 3 timer siden: Storveis, dette gleder jeg meg til! Kan være alfa/betatester for deg ;) Sendte deg en PM med link for nedlasting Hvis flere vil teste, så er det bare å si ifra. Redigert 21.Februar.2021 av jotto (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 21.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2021 Dette høres veldig stilig ut. Har dessverre ikke utstyr til å teste med, så den gleden får andre ha. Lykke til med videre utvikling Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 21.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2021 (redigert) Dette var helt utrolig stilig. Godt jobbet! Fungerte utmerket på Rift S. Her er den bedre halvdelen av Havelle på besøk i gaminghulen/hjemmekontoret. Måtte ta en runde i havnen først, men la til ganske så godt! Ps: Glemte helt å fjerne konfidensielle papirer, derfor litt sensur Redigert 21.Februar.2021 av Havelle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil A. D. Svart 21.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2021 Har Rift S selv, og tar gjerne på meg jobben å teste 😉 Dette tror jeg definitivt er nyttige løsninger i fremtiden. Jobber til saklig med utviklingsprosjekter og VR blir det mer og mer av. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 21.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2021 Her i huset har vi bare PSVR, antar det blir en stund til du porter det til den plattformen. Men tøfft det du har fått til 👍 Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
seilfred Svart 22.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2021 Veldig kult! Har heller ikke utstyr selv, så får ikke testet, men støtter initiativet. Seilbåt-simulator neste? Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
k1mbo Svart 22.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2021 Funker dette på Ocolus Quest 1? Synest absolutt dette er en bra ting👍🏻😊 Så kunne resten av mannskapet få tørrtrent litt og😊 Vil du utvide til 2 motoriserte cabincruisere? Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 22.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2021 Tar gjerne imot jeg og. Har quest 2 :) Så rimelig kult ut :) Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 22.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2021 k1mbo skrev for 9 timer siden: Funker dette på Ocolus Quest 1? Synest absolutt dette er en bra ting👍🏻😊 Så kunne resten av mannskapet få tørrtrent litt og😊 Vil du utvide til 2 motoriserte cabincruisere? Jeg har ikke testet det på Quest 1. Jeg er usikker på om den har power nok til å kjøre det, men du kan iallefall kjøre det fra PCen over Oculus Link. Jeg sender deg linker til begge :) Om jeg utvider til 2-motors får tiden vise... hvis folk har nytte av det, så kan det fort bli det Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil A. D. Svart 23.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2021 Fikk lastet ned å testet litt i lunsjen i dag 😉 Bruker Rift S, og det funker helt supert 👍 Førsteinntrykket er meget bra. Like forbanna vanskelig å legge til pent 😉 Båten synes jeg er veldig realistisk. Det eneste som kan slo meg er at den virker å ha litt mindre "sig" i seg enn i virkeligheten. Den stopper ganske raskt opp i bevegelse, noe som gjør det litt enklere å redde seg inn. I en fremtidig versjon så hadde jo mulighet til å justere på ulike parameter som vind og strøm vært kult. Siden jeg konverterer til seilbåt i år også, så hadde jo mulighet for andre båttyper også vært gull! Alt i alt veldig kult, og er gjerne med å teste videre. Selv uten VR vil jeg tenke at man kan lære mye å båtens bevegelse ved en slik simulator. Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 23.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2021 Takk for tilbakemelding! :) Vind og strøm står høyt på lista, og det er jo litt av hovedpoenget med simulatoren. Det er jo "enkelt" å legge til når de er vindstille. Sitér dette innlegget Link to post
svendmb Svart 23.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2021 Veldig interessert i å prøve dette på rift s... Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 27.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2021 Veldig bra første utkast :) Som nevnt tidligere så stopper nok båten opp litt for fort. Så synes jeg gass og gir var litt vanskelig. Var veldig enkelt å sette den i gir å gi masse gass på samme tid. Som gjorde det litt ekstra stress. Ett alternativ kan vel være å lage om gass/gir hendel til å være separat. En hendel til gir og en til gass. Ellers savner jeg muligheten for å legge til longside! :) Her er det mye potensiale! :) Sitér dette innlegget Link to post
Thodahle Svart 14.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2022 Dette så veldig kult ut. Kunne gjerne tenke meg å prøve dette. Min sønn har Quest 2 som jeg kan få låne. Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 14.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2022 Thodahle skrev 1 time siden: Dette så veldig kult ut. Kunne gjerne tenke meg å prøve dette. Min sønn har Quest 2 som jeg kan få låne. Her er link til DockNoob: https://1drv.ms/u/s!AnmX8GTxn90piKozz_wXHoAk52NDgQ?e=q1UCY9 Du må sideloade den på denne måten: How to Easily Sideload a VR App (.apk) to the Oculus Quest 2 | Headjack Sitér dette innlegget Link to post
frankive Svart 12.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2023 er dette fortsatt i utvikling? kult konsept :) Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 12.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2023 Har du vurdert WMR port? Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 13.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2023 Har ikke tid... kanskje jeg tar det opp igjen en vakker dag Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.