Jump to content

Edit History

Brigg

Brigg

Godt valg. Jeg må innrømme at jeg hadde vondt i magen på dine og din families vegne sist sommer. 

Vi hadde 41B med drev i vår første båt. Jeg sitter igjen med et godt inntrykk av denne. (motoren, ikke drevet) 40 og 41 er samme blokka og bør i alle fall i teorien kunne passe om hverandre. Jeg forstår det slik at du tenker å bruke det gamle giret (MS3) videre. 41 ble vel levert med MS4 eller HS1 gir, så MS3 kan kanskje være i svakeste laget. Men ved forsiktig bruk og ikke for tung propell går sikkert dette bra. 

Oppretting bør gå greit så lenge motorlabbene står på samme sted. Mål høyden på hver labbe før demontering og bruk dette som utgangspunkt ved montering av ny motor. Derfra retter du opp vha (skyvelære) korrigert: bladsøker  på flensen på vanlig måte. 

Brigg

Brigg

Godt valg. Jeg må innrømme at jeg hadde vondt i magen på dine og din families vegne sist sommer. 

Vi hadde 41B med drev i vår første båt. Jeg sitter igjen med et godt inntrykk av denne. (motoren, ikke drevet) 40 og 41 er samme blokka og bør i alle fall i teorien kunne passe om hverandre. Jeg forstår det slik at du tenker å bruke det gamle giret (MS3) videre. 41 ble vel levert med MS4 eller HS1 gir, så MS3 kan kanskje være i svakeste laget. Men ved forsiktig bruk og ikke for tung propell går sikkert dette bra. 

Oppretting bør gå greit så lenge motorlabbene står på samme sted. Mål høyden på hver labbe før demontering og bruk dette som utgangspunkt ved montering av ny motor. Derfra retter du opp vha skyvelære på flensen på vanlig måte. 

• Create New...