
mateco
Den sensoren du linker til har to tilkoblingspunkter. Den har en trykkgivende variabel motstand for instrumentvisning samt en alarmgivende trykkbryter. Med kun to tilkoblingspunkter så må det bety at den ene er for den variable trykkgivende motstanden og den andre for den alarmgivende trykkbryteren. Det betyr at sensoren må ha tilkobling av minus/jord via forskruvningen til motor.
Således er denne sensoren beregnet for en-pols system. Dvs at minus er tilkoblet motorblokka.
For å verifisere så kan du, med et multimeter, måle motstand mellom sensorens tilkoblingspunkter og selve sensor-"kroppen".(måles når motor står stille og kabler er frakoblet sensor). Den ene skal vise ca. 10 ohm og den andre skal vise 0 ohm (kontakt). Tilkoblingspunktet som viser 10 ohm er for instrumentvisning og det andre for oljetrykksalarm.
Mål samtidig mellom sensorkropp og motorblokk for å være sikker på at du har elektrisk forbindelse via forskruvningen,