Jump to content

Valg av gasstett septikslange

ydalir

Recommended Posts

Jeg har brukt flere, og den største forskjellen for meg har vært i hvordan de er å jobbe med. Siste prosjekt brukte jeg utelukkende de fr Tess. Dobbelt så dyre. Men verdt det, når de skal trekket på kronglete steder. Er det greie strekk kan sikkert de billigere plastik aktige som båtbutikkene fører brukes. I forhold til selve gasstettheten, altså at de er difusjonstette, så antar jeg at alle duger. Skal du bruke stive plastikk slanger er en kraftig hårføner ett must. Det trengs ikke på gummislangene fra tess. 

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Biltema har gode stålspiralarmerte gummislanger for septik. Greie å legge men varme og Zalo er greit når de skal på slangestuss. Min erfaring er at de holder en 10-års tid før de begynner å lukte.
Plastslangene som Erik nevner r nok beregnet på andre ting enn septik. Maritim har f.eks. denne. som også er en god septikslange.

Redigert av Lazyjack (see edit history)
  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...