ydalir Startet 22.Februar.2021 Link til dette innlegget Startet 22.Februar.2021 Det finnes ulike typer og produsenter av såkalte gasstette septikslanger. Er det noen som er bedre en andre? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 22.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2021 Jeg har brukt flere, og den største forskjellen for meg har vært i hvordan de er å jobbe med. Siste prosjekt brukte jeg utelukkende de fr Tess. Dobbelt så dyre. Men verdt det, når de skal trekket på kronglete steder. Er det greie strekk kan sikkert de billigere plastik aktige som båtbutikkene fører brukes. I forhold til selve gasstettheten, altså at de er difusjonstette, så antar jeg at alle duger. Skal du bruke stive plastikk slanger er en kraftig hårføner ett must. Det trengs ikke på gummislangene fra tess. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Lazyjack Svart 22.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2021 (redigert) Biltema har gode stålspiralarmerte gummislanger for septik. Greie å legge men varme og Zalo er greit når de skal på slangestuss. Min erfaring er at de holder en 10-års tid før de begynner å lukte. Plastslangene som Erik nevner r nok beregnet på andre ting enn septik. Maritim har f.eks. denne. som også er en god septikslange. Redigert 22.Februar.2021 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 22.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2021 Det finnes forskjell på kvalitet. Hydroscand har av meget god kvalitet, men de koster deretter. Myke og lukttette men svindyre. Tess har også noen litt rimeligere men betraktelig stivere. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2021 Ellers kan man bruke eksosslange. Like diffusjonstett, billigere og like holdbar. Om man da ikke har som krav at møkka skal fraktes i hvit næringsmiddelkvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
ydalir Svart 22.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2021 Takk for svar alle mann. Er vel lukt jeg er mest opptatt av. Har ganske god plass, så smidig slange er ikke så viktig. Bra tips med eksos slange! Sitér dette innlegget Link to post
Theokratix Svart 27.April.2021 Link til dette innlegget Svart 27.April.2021 Noen som har erfaring med disse fra Båtbua? https://batbua.no/produkt/septikslange/?attribute_innvendig-diameter=38mm&gclid=CjwKCAjw7J6EBhBDEiwA5UUM2vfRoCn7PMc-wbm_Pq_7VjSWwRmSU2FW1n9rK0URF5lnjWcHEjQ0ChoCbmsQAvD_BwE Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.