Grønnskollingen
Har gått med ønske om å nedjustere båt og vende tilbake til det enkle båtlivet i noen år nå. Men eneste grunnen til at jeg ikke har lagt ut min moderne Tupperware er at jeg virkelig ikke kan fordra salgsprosessen. Uhøflige folk, folk som ikke gidder å lese hele annonsen før de sender "drive-by" spørsmål. Og sist men ikke minst uroen om at kjøperen på slutten av sommeren kommer tilbake med løse kjølbolter og saltvann i drevet og sier; "jeg reklamerer! Denne båten tåler jo ikkeno!" Når den første henvendelsen på Finn er; "hvor lavt er du villig til å gå", er det vanskelig å etablere noe tillitsforhold til interessenten. Det hele gir meg skikkelig ubehag og salget utsettes stadig.
Så jeg har en båt som jeg tidvis føler jeg bruker mer tid på under enn oppi, men jeg vil heller holde på den i fem år til enn å måtte håndtere kjøpere av en nyere serieprodusert seilbåt.
Så til TS: Hvis jeg hadde kommet i prat med en fyr på brygga og vi hadde snakket litt skit om været, og båter, og hvor mye groe det har blitt på propellene i år, og det kommer fram at han er på utkikk etter en sånn båt som jeg har, og den var forresten veldig fin, og vi tar oss en tur ombord og han sier "ooohhh og ahhh" og vi prater litt mer om båten og jeg nevner at jeg kanskje kunne tenkt meg en mindre båt, og han sier "du vil ikke selge den til meg da?".
Da hadde båten blitt solgt der på brygga med et håndtrykk og en jævla god pris.