Erik
Sailorseb skrev 1 time siden:Hvis man kan få logg, dybde og vind for 10 000 kr er ikke det så galt syns jeg. Og som du sier da har man infrastruktur som man kan bygge videre med instrumenter som snakker sammen. Men det er jo litt synd å skrape de fungere instrumentene jeg har da.
Ja, jeg finner det fortsatt på tilbud i det prisleiet, har vært jevnlige tilbud i hele vinter, se feks her : https://seatronic.no/raymarine-i70s-tridatapakke-med-givere
Den pakken er også kompatibel i både kommunikasjon og design med autopiloten din vil jeg tro. Ig her er med ITC5 og koblingsboks, så det bør være kurant å få til å spille sammen.
Jeg var på nippet til å gå for den pakken selv, da jeg måtte bytte vindgiveren min i høst, og ikke fant noe som var kompatibelt med mine gamle IS15 instrumenter, men selv endte jeg opp med å kjøpe en I60 og bare vindgiver, mens de gamle instrumentene viser data fra de gamle giverne.
Sparte ikke mange tusenlappene (mindre enn 2) på det valget, og må da klare meg uten true vind (for de snakker ikke sammen, den nye og gamle), men jeg sparte ett løft, og jeg var litt i farten, samt ville handle hos min lokale montør, så da ble det sånn.
Men jeg seiler ikke regatta, så bruker mest true vind uansett.
Vindmålere er forbausende dyrt egentlig, vurderte å prøve å klare meg med kun Windex, men det ble med tanken...