btt Startet 24.Februar.2021 Link til dette innlegget Startet 24.Februar.2021 Som teksten skriver, jeg skal kjøpe nytt navionics kart, vil plotter bli raskere å ved zoom ut/inn ved å kjøpe small kart fra Navionics ? Dette er jo kart som dekker mindre område Sitér dette innlegget Link to post
btt Svart 24.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2021 Ingen som har testet ? Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 24.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2021 Det kan være ulikt om du merker noe. Men det du merker er om du forsøker å gå på stor skala, dvs vise mye/stort område på skjermen. Med et stort område som du ønsker å vise og ta med mye info (det kan du selv velge) blir det mere informasjon å vise frem. Den laster tilsyneletende ikke opo og behndler mer enn omtrent det som skal vises på skjermen... Jeg har aldri merket forskjell på stort eller mindre kart. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 24.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2021 (redigert) Kommer nok an på hvor ny og kraftige plotter du har. Kjøre 2020 bluechart platinium på min Garmin 92sv chirp, som vel kom på marked for sikkert 4 år siden. Den laster disse rakst inkludert 3D og sat bilder. Hvor i mot Lowrance HOOK i andre båten som vel er 4år gammel, å kjøre et vanlig small NAV+ er helt håpløse. Verste møkka jeg har vært bort i noen gang. Er siste Lowrance plotter jeg noen gang skal ha. En må ha veldig goe tid når en skal zoome på denne lowrance møkka. Tenker faktisk den gamle Raymarine A65 fra før krigen som var i tidligere båt, var mye raskere. Redigert 24.Februar.2021 av Okkaby (see edit history) Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
snekkerbod Svart 24.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2021 Okkaby skrev 51 minutter siden: Kommer nok an på hvor ny og kraftige plotter du har. Kjøre 2020 bluechart platinium på min Garmin 92sv chirp, som vel kom på marked for sikkert 4 år siden. Den laster disse rakst inkludert 3D og sat bilder. Hvor i mot Lowrance HOOK i andre båten som vel er 5 år gammel, å kjøre et vanlig small NAV+ er helt håpløse. Verste møkka jeg har vært bort i noen gang. Er siste Lowrance plotter jeg noen gang skal ha. Samme dårlige erfaring har jeg med en tre år gammel Simrad Go7. Alt for treig. Bemerkelsesverdig mye treigere enn en 10 år gammel Garmin GPSMAP med Bluechart som jeg hadde i båten jeg hadde tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 24.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2021 snekkerbod skrev 27 minutter siden: Samme dårlige erfaring har jeg med en tre år gammel Simrad Go7. Alt for treig. Bemerkelsesverdig mye treigere enn en 10 år gammel Garmin GPSMAP med Bluechart som jeg hadde i båten jeg hadde tidligere. Å Simrad kommer fra samme firmaet her i Egersund(navico) Så tenker det har en sammenheng. Blir Garmin å Raymarine på meg fremover. Kjøpte nettopp en Raymarine Axiom som blir montert som plotter 2 i ferie båten sammen med Garmin. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
btt Svart 25.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2021 Takker for flott svar Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 25.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2021 Jeg oppfattet ditt spørsmål til å være fart på oppdatering av skjerm på plotter med stort eller lite kartområde på minnebrikken. Det gjør ingen forskjell, er min påstand Dersom du kjøper et kart med mere informasjon per areal så blir det tregere. Slik som å vise 3d med satelitt som i Navionics Platinum - da går samme plotter tregere enn samme plotter med samme kartområde med Navionics Plus. Så om du kjøper feks kartområde Norge eller kartområde østlandet med samme Karttype fels Navionics +, utgjør ikke noe på farten for plotter. Sitér dette innlegget Link to post
btt Svart 25.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2021 Takker ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.