cheetah Startet 25.Februar.2021 Del på Facebook Startet 25.Februar.2021 Heisann båtfolk😊 tok ut batteriet fra båten som har stått en stund gjennom kulden. Prøver å lade det men holder på en stund og går ikke lengre enn 2A selv om laderen klarer 15. er dette fordi batteriet var ganske så utladet? Ser den er på 14.8v ved lading. Hvor lenge skal jeg la den lade? er et Varta Agm batteri på 95ah. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.Februar.2021 Del på Facebook Svart 25.Februar.2021 Jeg ville latt den stå et par døgn i alle fall. Men faren er stor for at batteriet har tatt skade. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fantino Svart 25.Februar.2021 Del på Facebook Svart 25.Februar.2021 Er det ikke like stor sjans for at batteriet er temmelig fullt og ikke trenger så mye mer lading? Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 25.Februar.2021 Del på Facebook Svart 25.Februar.2021 Hvor mye strøm/spenning var det på batteriet før du begynte lade? Hvis batteriet var toppladet før kulden kom, tåler batteriet fint kulde, beste lagringsforhold faktisk. Et utladet batteri vil ta til seg 15amp fra en 15amp lader i starten av ladesyklus, når batteri begynner å bli fullt klarer du ikke trykke inn på mer en feks 2amp. Du kan koble fra lader, vente et døgn og måle så spenning. Sitér dette innlegget Link to post
camilie Svart 25.Februar.2021 Del på Facebook Svart 25.Februar.2021 Sulfatering blir nok et problem, må ha vært lav spenning hvis det har frøsi. Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 27.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 Glemte å sjekke før jeg starter med ladingen men nå nesten et døgn etter lading så er hvilespenningen på 13.12V. Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 27.Februar.2021 Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 Da tyder det på at batteriet er fulladet og at det er årsaken til at det ikke tar imot mer enn 2A ladestrøm Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 27.Februar.2021 Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 Har du funnet kilden til at batteriet har tømt seg siden du mener det er tomt? Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 27.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 Var bare at jeg ikke fikk start på motoren. Men satt i batteriet i båten igjen og nå startet motoren med en gang😊 Så har tålt den lange tiden i kulden👍 Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 27.Februar.2021 Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 Tipper det var irr og dårlig kontakt på polskoene som førte til at du ikke fikk start. Men bra det løste seg 👍 Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 27.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 Ja jeg pusset polene og planen er å skifte ut polskoene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.