erlend mb Startet 26.Februar.2021 Del på Facebook Startet 26.Februar.2021 (redigert) Vet ikke om det er rustfritt stål eller noe annet metall. Men det ser slik ut. Har dere noe tips til å få det skinnende blankt? Redigert 26.Februar.2021 av erlend mb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.Februar.2021 Del på Facebook Svart 26.Februar.2021 Rustfritt er det i alle fall ikke. Det er enten messing eller stål som er forkrommet. De som jeg synes fungerer best er stålull grad 000 dyppet i Owatrol olje for metall. Da fjerner du oksyderingen samtidig som porene fylles for å hindre ny korrosjon. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 26.Februar.2021 Del på Facebook Svart 26.Februar.2021 Ja, forniklet messing. Man kan fikle med det så lenge man orker. Forholdet er at det er en potensialforskjell mellom messing og nikkel. Noen varig forbedring er umulig å oppnå. Sitér dette innlegget Link to post
Havarita Svart 26.Februar.2021 Del på Facebook Svart 26.Februar.2021 (redigert) Jeg tror nok kallesjebeslaget er rustfritt eller syrefast. Irret her stammer trolig fra kallesjebeslaget i aluminium. Vanlig polering fikser dette😊 Drensrøret er nok messing. Det kan gå å polere opp det også, men jeg vil nok helle mot å si den ser ut for den skal.😁 Redigert 26.Februar.2021 av Havarita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
erlend mb Svart 26.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2021 Wow, takk for svar. Imponerende kjapt. Jeg er redd det kan bli flere nybegynnerspørsmål fra meg, nå som båtpussesessongen er i gang på Sørlandet. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.Februar.2021 Del på Facebook Svart 26.Februar.2021 Mye kapasitet på baatplassen.no skal du se :-) Jeg så forøvrig ikke skikkelig etter. Det er to rustfrie detaljer på kallesjebeslaget. Det er parkerskruene som enten er A2 eller A4 stålkvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
erlend mb Svart 26.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2021 Hulda skrev 17 minutter siden: Mye kapasitet på baatplassen.no skal du se :-) Jeg så forøvrig ikke skikkelig etter. Det er to rustfrie detaljer på kallesjebeslaget. Det er parkerskruene som enten er A2 eller A4 stålkvalitet. Så det er bare de to skruene til kalesjebeslaget som er rustfritt, resten er messing? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.Februar.2021 Del på Facebook Svart 26.Februar.2021 erlend mb skrev 33 minutter siden: Så det er bare de to skruene til kalesjebeslaget som er rustfritt, resten er messing? Mye av disse beslagene ble/blir laget av aluminium, messig, kombinasjoner av disse. Og så forniklet. Korrosjonsproduktet fra messing er grønt. Korr.prod. fra alu. er hvitt 'pulver'. Korr.prod. fra 'rustfritt stål' er rust (som kan være brun, sort, mørk grønn, vanligvis brun ved nok oksygentilgang). Sitér dette innlegget Link to post
Finn Master Svart 26.Februar.2021 Del på Facebook Svart 26.Februar.2021 @erlend mb et tips for å få ting skinnende blankt er å skru det av og sette på nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.Februar.2021 Del på Facebook Svart 26.Februar.2021 Ikke verdens dårligste tips :-) Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 26.Februar.2021 Del på Facebook Svart 26.Februar.2021 (redigert) erlend mb skrev for 8 timer siden: Har dere noe tips til å få det skinnende blankt? Autosol Metal Polish. Redigert 26.Februar.2021 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
erlend mb Svart 26.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2021 (redigert) Jannmar skrev 4 minutter siden: Autosol Metal Polish. Flaks😊 Kjøpte denne i dag. Redigert 26.Februar.2021 av erlend mb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 26.Februar.2021 Del på Facebook Svart 26.Februar.2021 (redigert) Redigert 26.Februar.2021 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.