Jump to content

Kaffekapselmaskin på inverter

Swingswong

Recommended Posts

Litt rart, men smaken av kaffen påvirkes mye av hvor den drikkes. Bålkaffe på fjellet smaker noe helt annet enn om du tar med deg fjellvann hjem, setter deg på plenen og tenner bål eller fyrer opp en primus/gassbrenner. Hjemmet drikker jeg 95% espresso fra manuell maskin med separat kvern, og presskannekaffe smaker mest bare vann. I båten kan jeg kose meg med den samme presskannekaffen, og synes den er helt topp. 

Swingswong skrev for 9 timer siden:

Jeg liker begge. Hadde vært enkelt med en kapselmaskin. Vet noen om en maskin som trekker mindre strøm?

Jeg har den aller minste Nespresso maskinen. Nespresso Essenza.  Den drar ca 1200watt. Disse maskienen «pulserer» ganske mye i strømtrekket, det er bare noen sekunder om gangen der den drar maks. Om inverteren din klarer en peak strøm over 1200watt så kan det gå bra. Merk at va ikke er det samme som watt. Det er et effektivitetstap her. Se tabell fra Victron under.  Om du ikke har kjøpt inverter ennå så hadde jeg gått for en større. God kaffe er verdt det tenker jeg 😊

det finnes 12v nespresso maskiner også, men de er små. 

image.png

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...