Swingswong Startet 26.Februar.2021 Del på Facebook Startet 26.Februar.2021 Alle slike maskiner jeg har funnet ligger på 14-1500w, noe som gjør at man må ha en veldig stor inverter. Har noen erfaring med å klare å drive en slik på en 1200va eller er det bare å fortsette med presskanne? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 26.Februar.2021 Del på Facebook Svart 26.Februar.2021 Er det 12 volt 100Ah du har? Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 26.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2021 Batteriet mener du? Det er start pluss 210a og 105a forbruk Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 27.Februar.2021 Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 En inverter på 1200 watt vil ikke klare en kaffemaskin som trekker 14/1500 watt. Den kan sikkert ha en peek på det, men klarer ikke det for hele trakteperioden. Bør ha en opp mot 2000 watt for dette. Også kommer det jo an på hvordan tilstanden er på batteriene dine også da Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Sebaldus Svart 27.Februar.2021 Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 Har god erfaring med en sånn dolce gusto maskin på 2000w inverter. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 27.Februar.2021 Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 (redigert) Bruker Nespresso sin på 1500 watt konverter. Bruker en del strøm fra batteriene, men tiden er relativt kort så det gir lite utslag. Bruker 1260 watt for info. Redigert 27.Februar.2021 av KARILLA (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Swingswong Svart 27.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 Takk for svar. Da blir det bare å fortsette med presskanne om jeg ikke finner en kapselmaskin som er litt mindre glad i strøm Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 27.Februar.2021 Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 Blir jeg tilbudt kaffe fra en slik kapsel maskin takker jeg pent nei... Selv pulver kaffe fra Nescaffe smaker bedre... Intet slår filter kaffe... Sitér dette innlegget Link to post
Lanber Svart 27.Februar.2021 Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 (redigert) Har kapsel maskin ombord og det er beste båtpengene jeg har brukt. Tips å ha oppvarma kopp først. Forøvrig trekker Nespresso sin 120A i peak første 10s Redigert 27.Februar.2021 av Lanber (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 27.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 For min del blir det 5k ekstra for å drifte en Nespresso. Smaker helt ok det, men alle vet at en ordentlig kaffemaskin som maler bønner lager best kaffe 😉 Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 27.Februar.2021 Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 Litt rart, men smaken av kaffen påvirkes mye av hvor den drikkes. Bålkaffe på fjellet smaker noe helt annet enn om du tar med deg fjellvann hjem, setter deg på plenen og tenner bål eller fyrer opp en primus/gassbrenner. Hjemmet drikker jeg 95% espresso fra manuell maskin med separat kvern, og presskannekaffe smaker mest bare vann. I båten kan jeg kose meg med den samme presskannekaffen, og synes den er helt topp. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 27.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 Jeg liker begge. Hadde vært enkelt med en kapselmaskin. Vet noen om en maskin som trekker mindre strøm? Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 27.Februar.2021 Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 12 hours ago, KARILLA said: Bruker Nespresso sin på 1500 watt konverter. Bruker en del strøm fra batteriene, men tiden er relativt kort så det gir lite utslag. Bruker 1260 watt for info. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Bitteliten Svart 28.Februar.2021 Del på Facebook Svart 28.Februar.2021 (redigert) Swingswong skrev for 9 timer siden: Jeg liker begge. Hadde vært enkelt med en kapselmaskin. Vet noen om en maskin som trekker mindre strøm? Jeg har den aller minste Nespresso maskinen. Nespresso Essenza. Den drar ca 1200watt. Disse maskienen «pulserer» ganske mye i strømtrekket, det er bare noen sekunder om gangen der den drar maks. Om inverteren din klarer en peak strøm over 1200watt så kan det gå bra. Merk at va ikke er det samme som watt. Det er et effektivitetstap her. Se tabell fra Victron under. Om du ikke har kjøpt inverter ennå så hadde jeg gått for en større. God kaffe er verdt det tenker jeg 😊 det finnes 12v nespresso maskiner også, men de er små. Redigert 28.Februar.2021 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.