bjorngb
Jeg/vi var i litt samme situasjon som deg i 2006. Vi(jeg) kikket på 30-fotere fra 80-tallet, men havnet på en ny 35-foter. Dette var før vi hadde barn. Min erfaring er at det nok er bedre å kjøpe brukt båt kontra ny - så der høres det ut som du tatt det andre gode valget - etter å ha lyst til å kjøpe seilbåt :-) Det som gjorde at jeg gikk for ny/nyere båt, var at jeg var usikker på om jeg ville kunne få fruen med på lav komfort med 80-tallsbåt kontra båt fra 2000 tallet. Jeg kjenner ikke mannen din, men med å velge en båt han liker/du tror han kan like, er sjangsen større for at du får en medseiler.
Under er bilde av rekkenett vi monterte i forpigg for at minsten skulle ha litt trygg sove/boltreplass når vi var underveis. Det fungerte godt.
I tillegg anbefaler jeg som under. Denne gjør det mye lettere for de minste å bevege seg i cockpit/dekk enn en klumpete redningsvest. Vi brukte en tau med kroker i begge ender for å velge hvor lang aksjonsraduis skulle være.
Vi har den enda. Hvis du kjøper deg båt, han du godt få den som velkommen til seilernes verden og BP - send evt navn/adresse i PM til meg.
Bavariaen ser fin ut - ikke langt fra vår første båt og sikkert et godt valg an første båt. Vi"måtte" ha større båt for noen å siden, da guttene ble 6 og 10 år og det ble lit for mye klabb og babb med dem begge i forpiggen. Men når du får det "problemet" vet dere om dere vil kvitte dere med båten, eller gå for noe større :-)
Uansett LYKKE TIL og velkommen til BP