Hedwig
Vis hele sitatet
Bortsett fra at du nok ikke i samme grad får dyrket narsissismen, holder jeg med de som mener at en mer moderne Bavaria 30-34 eller tilsvarende må være spot-on for en familie som dere. Du bør også gå ombord og oppleve forskjellen innvendig og i cockpit i de aktuelle båtene før du bestemmer deg.
Båtfolk er forøvrig greie å ha med å gjøre; Ser du en båt med eier ombord som du har lyst til å se nærmere på, så er det som regel lett å spørre om en omvisning. Jeg har enda ikke opplevd å få "nei".
Siden en del hoverer så mye, så tror jeg jammen at jeg også skal være litt slem.
Det stemmer nok at ikke mange snur seg om etter Bavaria, akkurat som få snur seg om etter nye biler. Enten det er Tesla eller Jaguar.
En E-type fra 60-tallet derimot, det snur jeg meg etter.
Men, om jeg skulle kjøre en lengre distanse, og i tillegg overnatte, da ville jeg ikke valgt noe fra 60-tallet, eller 80-tallet for den saks skyld. Nyere er bedre, mer pålitelig og mer komfort. En del båtfolk har en eiendommelig innstilling de nok er alene om: At vitenskapelig fabrikkproduksjon med data og roboter skal gi dårligere resultater enn «two men in a shed» - løsninger.
Det finnes flere selskap en Bavaria som produserer båter i store kvanta. De får solgt det fordi det er den beste kombinasjonen av pris, funksjon og komfort.
Anbefaler deg å sjekke ut flere produsenter :)
@Paprika
Vis hele sitatetDette er nok et godt tips, men det sitter langt inne for meg. Vi har relativt stabil økonomi og full jobb begge to, så det er nok mange som "trenger" det mer.
Du trenger ikke nødvendigvis å be om å få en båt billig.
Men du finner mange som kanskje kunne tenke seg å selge, men ønsker å selge både til kjøpere de liker og til kjøpere som vil ta vare på båten og bruke den. Dette med båter er emosjonelt. Da kan det hjelpe å skrive litt om dere og hva dere ønsker og hvilke planer du har. Du får den kanskje ikke under markedspris, men du får en til markedspris, og av noen som ønsker båten sin et godt liv videre. Det er verdt mye :)