Jump to content

Edit History

Førstefender

Førstefender

Mouche skrev for 12 timer siden:

Vil tro at et flertall av båtfolket enten ser på en større båt og/eller en nyere båt og da blir prisforskjellen (i kroner) større. Et mindretall som enten skal ut av båtmarkedet (og kun putte pengene på en konto hvor man ikke får renter!) eller kjøpe mindre, billigere og/eller eldre båt så vil man komme bedre ut av det hele, ja, men hvor mange er disse?

Skal man regne prosentvis økning er lik, så stemmer det du skriver. Men Erfaringen min, er at pris gapet har vært ganske konstant når jeg har solgt for å kjøpe større båt de siste årene.  Har tjent noen kr på de to siste båtene jeg har eid, eid i henholdsvis 4 og 5 sesonger og gått opp i båt str ved hvert bytte.   Alt er ikke sort hvitt selvfølgelig, er ikke i nybåt markede eller i nærheten av nybåt jeg selger og kjøper. I tillegg har enkelt type båt vært ekstra populær i bruktbåtmarkede, Flybridge på rundt 40fot har feks økt ganske mye på 1.5år

Førstefender

Førstefender

Mouche skrev for 12 timer siden:

Vil tro at et flertall av båtfolket enten ser på en større båt og/eller en nyere båt og da blir prisforskjellen (i kroner) større. Et mindretall som enten skal ut av båtmarkedet (og kun putte pengene på en konto hvor man ikke får renter!) eller kjøpe mindre, billigere og/eller eldre båt så vil man komme bedre ut av det hele, ja, men hvor mange er disse?

Skal man regne prosentvis økning er lik, så stemmer det du skriver. Men Erfaringen min, er at pris gapet har vært ganske konstant når jeg har solgt for å kjøpe større båt de siste årene.  Har tjent noen kr på de to siste båtene jeg har eid, eid i henholdsvis 4 og 5 sesonger og gått opp i båt str ved hvert bytte.   Alt er ikke sort hvitt selvfølgelig, er ikke i nybåt markede eller i nærheten av nybåt jeg selger og kjøper. I tilegg har enkelt type båt vært ekstra populær i bruktbåt markede. Flybridge på rundt 40fot har feks økt ganske mye på 1.5år

• Create New...