larole
Hei, dette dreier seg ikke om kondens. Det er mye mer. Jeg har fått renset tanken min av Fuelservice, og det bekrefter at "det nå ikke finnes en dråpe vann i den tanken". Jeg har ingen grunn til å tvile på det. De fikk ut mye vann da de var der, og bekreftet at det ikke var vann da de dro.
Etter en noen minutter i litt sjø, fylles vannutskilleren opp med vann, og jeg må til å tømme. Det er klart at jeg mistenker at det kommer vann inn via påfyllingsrøret, men er det en enkel måte å teste dette på? Kan det være noe "helt annet"? Hvilke teoretiske muligheter finnes egentlig her? Motoren er en Cummins Mercury QSD og det er en 300 liters Vest Mekan tank. Gode råd er dyre å, hvor kan vannet komme inn?
Det har gått noen uker fra den er erklært fri for vann, til det igjen kommer inn vann. Bor i Bergen, så det er jo ikke utenkelig at det er regn. Men hvor vanlig er det egentlig at det lekker regnvann inn i en dieseltank?
Jeg googler litt og finner denne setningen (om en helt annen motor så jeg aner ikke om jeg i det hele tatt har en dieselkjøler): Trolig er det diesel-kjøleren som er defekt. Returen tar da med seg sjøvann til tanken.
Kan det være noe slik jeg også sliter med?
mvh O