Jump to content

Hvilken anoder trenger du til våren?

anodemannen

Recommended Posts

Denne alu-anoden fra Sleipner skal jeg sette på min Side-Power SE60 før sjøsetting, kjøpt hos Aktiv Marin Lillestrøm (Bestmarin).

alu-anode.jpg.847aa2c260566ae40c1180bfe75d8d42.jpg

Her hva Sleipner selv sier:

• The mil-spec alloy includes about 5% Zinc and a trace of Indium to prevent oxidation resulting in a layer reducing the sacrificial properties of the anode.
  • Provides more protection and will last longer than zinc anodes of the same size (up to 50% longer).
  • Less than half the weight of of a similar sized zinc anode.
  • Provides superior support compared to zinc anodes in fresh or brackish water, while still giving excellent pro­tection in salt water, and is the only anode that is safe for all applications.

Link til deres egen side: https://sleipner.no/produkt/16930/anode-aluminium-se6080100/

Anode, aluminium, SE60/80/100
SP55/75/95

106 kr Anbefalt utsalgspris inkl. MVA

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...