mavi Startet 3.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 3.Mars.2021 (redigert) Driver på pilothouse båter type Jeanneau Merry Fisher 645, Beneteau Antares 680 og lignende. Typisk motor på de jeg har kikket på er Suzuki 115hk 2011-2013 Mange av disse har ikke utvendig styring og gass montert, og siden jeg fisker endel der det tidvis er endel strøm så vil jeg ha behov for utvendig styring. Dersom jeg velger å kjøpe en av båtene uten utvendig styring, hvor mye bør jeg estimere at jeg trenger å bruke på deler til det jeg trenger for utvendig styring? De jeg har kikket på har hatt hydraulisk styring og mekanisk gass gir så forutsetter det også her. Redigert 3.Mars.2021 av mavi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 3.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2021 (redigert) Hej Du behöver en rattpump och lite slang och några nipplar. En rattpump verkar kosta 5-6000 kr, det går att köpa komplett styrning billigare, kvaliteten kan nog skilja. Jag antar att båten har gas och växel i en spak. Det går att göra som en kompis som fiskar mycket gjort, om det inre reglaget sitter så det är möjligt. Han har helt enkelt en rostfri stång från det inre reglaget ut genom väggen till den yttre styrplatsen. Det vill ju till att kunna leva med utseendet, annars funktionen är ju oslagbar. Istället för ratt kan du köpa en hydraulpump och styra med en joystick, den kan ju också användas till en autopilot. Hydraulpump Hälsningar Ove Redigert 3.Mars.2021 av Ove T (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.