Jump to content

Edit History

Sørlandet2

Sørlandet2

Teerex skrev for 15 timer siden:

 

Det er faktisk ikke nødvendig å ta service hos merkeforhandler for å opprettholde garantien. Det holder at man kan føre en eller annen slags logg, kvittering og/eller lignende som sannsynliggjør at nødvendig vedlikehold ifølge instruksjonsboka er utført.

 

Chiefengineer skrev for 1 time siden:

 

Ikke samme topp på D4/260 som D4/300. Ikke samme dyser, ikke samme turbo, avhengig av årsmodeller er det ulikheter på kjølere osv.

 

Om man tenker i retning av å forvandle de ulike modellene i D-serien til VP til noe hvassere i samme modellrekke med kun softwareendringer så bør man også se hvilke hardwareforskjeller som skiller motorene fra hverandre. Om det hadde vært så enkelt ville det jo knapt vært noen prisforskjell på motorene som nye.

 

Skal du kjøpe en båt med en motor som er "oppspritet" på effekt bør du som alle første post konsultere Volvo Penta om saken. De er de eneste som kjenner disse motorene i detalj og vet hele designfiliosofien og konstruksjonsberegningene på motoren. Alle variantene ble testet for alle parametre på designstadiet for å kunne avgi den korrekte balansen mellom levetid og ytelse. Derfor finnes det en rekke hardwareforskjeller internt mellom D4 og D6 modellene på de ulike effektutførelsene. Dette vet ikke garasjetrimmere som er ute etter lettjente kroner på chipsalg eller omprogrammeringer av motorens styringssystem noe om.

 ?ble feilpost i farta.

Sørlandet2

Sørlandet2

Teerex skrev for 14 timer siden:

 

Det er faktisk ikke nødvendig å ta service hos merkeforhandler for å opprettholde garantien. Det holder at man kan føre en eller annen slags logg, kvittering og/eller lignende som sannsynliggjør at nødvendig vedlikehold ifølge instruksjonsboka er utført.

 

Chiefengineer skrev 35 minutter siden:

 

Ikke samme topp på D4/260 som D4/300. Ikke samme dyser, ikke samme turbo, avhengig av årsmodeller er det ulikheter på kjølere osv.

 

Om man tenker i retning av å forvandle de ulike modellene i D-serien til VP til noe hvassere i samme modellrekke med kun softwareendringer så bør man også se hvilke hardwareforskjeller som skiller motorene fra hverandre. Om det hadde vært så enkelt ville det jo knapt vært noen prisforskjell på motorene som nye.

 

Skal du kjøpe en båt med en motor som er "oppspritet" på effekt bør du som alle første post konsultere Volvo Penta om saken. De er de eneste som kjenner disse motorene i detalj og vet hele designfiliosofien og konstruksjonsberegningene på motoren. Alle variantene ble testet for alle parametre på designstadiet for å kunne avgi den korrekte balansen mellom levetid og ytelse. Derfor finnes det en rekke hardwareforskjeller internt mellom D4 og D6 modellene på de ulike effektutførelsene. Dette vet ikke garasjetrimmere som er ute etter lettjente kroner på chipsalg eller omprogrammeringer av motorens styringssystem noe om.

Topp info ?



×
×
  • Create New...