Jump to content

Edit History

Teresa

Teresa

Mouche skrev for 1 time siden:

 

Garantitiden er vel fem år (reklamasjon etter loven) og det betyr vel at du anbelfaler årlig service i fem år som hver seg koster hva og hva blir det i sum (2.500-3.000 i året og totalt 12.500-15.000)?  En ny 9,9 får man vel til en pris fra rundt 20.000. 

Jeg ville ha tatt srevice selv. beholdt kvittering på innkjøpte materialer , og skulle noe skje som medfører en reklamasjon så bør det vel være årssakssammenheng mellom feilen som har oppstått og manglende utført service for at forhandler kan løpe fra sitt ansvar?

Enig med Mouche mtp. det økonomiske perspektivet. Det avhenger for så vidt av at man både er interessert og har kompetanse til å utføre service selv. Det er ikke alle som er trygge på å bytte impeller på egenhånd, og heller ikke alle som er interessert i å styre med oljeskift. Er det ikke nettopp derfor man betaler for slike jobber, på grunn av manglende kompetanse og/eller interesse?

 

Kommer selv til å utføre service på min 20 hk på egenhånd resten av garantitiden. Alle kvitteringer lagres, og det blir i tillegg tatt bilder i håp om at det kan dokumentere at jobben er utført riktig. Syntes likevel det er en trygghet å ha forhandler i nærheten når det skal byttes registerreim, eller om det skulle dukke opp problemer som ligger utenfor min kompetanse.

 

Tilbake til opprinnelig spørsmål: Gå for en av merkene du nevner, så blir du nok fornøyd uansett. Kan du utføre service selv, så har du nå fått noen perspektiver på om dette er lurt eller ikke, både mtp. garanti og økonomi. Jeg vil slå et slag for å at du kjøper hos en forhandler i nærheten, men det er opp til deg:)

Teresa

Teresa

Mouche skrev 1 time siden:

 

Garantitiden er vel fem år (reklamasjon etter loven) og det betyr vel at du anbelfaler årlig service i fem år som hver seg koster hva og hva blir det i sum (2.500-3.000 i året og totalt 12.500-15.000)?  En ny 9,9 får man vel til en pris fra rundt 20.000. 

Jeg ville ha tatt srevice selv. beholdt kvittering på innkjøpte materialer , og skulle noe skje som medfører en reklamasjon så bør det vel være årssakssammenheng mellom feilen som har oppstått og manglende utført service for at forhandler kan løpe fra sitt ansvar?

Enig med Mouche mtp. det økonomiske perspektivet. Det avhenger for så vidt av at man både er interessert og har kompetanse til å utføre service selv. Det er ikke alle som er trygge på å bytte impeller på egenhånd, og heller ikke alle som er interessert i å styre med oljeskift. Er det ikke nettopp derfor man betaler for slike jobber, på grunn av manglende kompetanse og/eller interesse?

 

Kommer selv til å utføre service på min 20 hk på egenhånd resten av garantitiden. Alle kvitteringer lagres, og det blir i tillegg tatt bilder i håp om at det kan dokumentere at jobben er utført riktig. Syntes likevel det er en trygghet å ha forhandler i nærheten når det skal byttes registerreim, eller om det skulle dukke opp problemer som ligger utenfor min kompetanse.



×
×
  • Create New...