erlend mb Startet 6.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 6.Mars.2021 Har noen sorte prikker i gelcoaten. Det er stor forskjell på området som har vært under kalesjen og utenfor. Det er og noe fargeforskjell på selve gelcoaten her. Vil meguire one step compound fikse dette? Sitér dette innlegget Link to post
Buster L Mercury Svart 6.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2021 Du kan prøve med one step først. Den er ganske snill. Så kan du prøve litt tøffere compound etterhvert om det ikke hjelper. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Har hatt god erfaring med denne. https://www.marineshop.no/starbrite/116229/starbrite-deck-cleaner-0-9l?gclid=CjwKCAiAkJKCBhAyEiwAKQBCklDwQE2MY8tGDd6Hak6nPpmrX9m0QjuC-9t7OcsMwYBicZsmHxMc6BoCJwUQAvD_BwE Kan bruke børste på drillen for ekstra grundig rens hvis vanlig skrubbing ikke duger Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Ser ut som porer i gelcoaten som det legger seg møkk i. Hvis så blir det litt bedre ved polering, men det kommer fort tilbake Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Linea skrev 5 minutter siden: Ser ut som porer i gelcoaten som det legger seg møkk i. Hvis så blir det litt bedre ved polering, men det kommer fort tilbake Finnes det ikke løsninger på dette? Hva med våtsliping? Jeg har også en del slike gråsorte prikker gelcoat på dekk og vindskjerm, og det kunne vært moro å få dette tilbake til fordums glans. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Jeg har ikke kommet så langt som til å teste. Jeg fikk råd om å vaske med saltsyre og gå over med voks for å fylle hullene. Mine ser ut som de er mindre enn dine, så kanskje det ikke vil virke så lenge hos deg(hvis det virker i det hele tatt) Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Prøv å se hvor dype de er, går de dypt blir det jo mye å slipe bort, og det kan jo bli lite igjen før polyestern dukker opp. Er de grunne kan de slipes Sitér dette innlegget Link to post
marionette Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 våtslipepapir f ex 1400 eller annen gradering fungerer flott. Gjør det for hånd. Mye vann og super raskt å utføre. Samme med jernspon som ruster i gelcoat fra slipearbedier gjort på båter omkring, hvor glødende metallspon brenner seg inn i gelcoat. Bruk våtslipepapir og vann så forsvinner det raskt. Du ser det faktisk ruste mens du sliper og så forsvinner det. Så kan du evt rubbe og polere med voks etterpå. Jeg endte med å kjøpe rubbing og disse produktene på mekonomen, båt butikker hadde ikke peiling på denslags, men bil nerder har. mvh Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.