Hobbymekanikeren Startet 6.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 6.Mars.2021 Hei. Har en mercury 90hk 2takt årgang 2000mod som ikke får gnist på 2/3 sylinder. Har byttet cdi og tennplugg men heller ingen gnist. Full gnist på sylinder 1, dårlig/eller ingen gnist på nr 2, ingen antydninger på gnist nr 3 (nederste sylinder) Om jeg bytter på plasseringene av for eks. Cdi så virker alle 3 på uttak nr 1. men ikke på di 2 andre. hva kan dette være grunnen til? Alt virket da jeg tok den på land i november, så dette har skjedd når an har stått i ro til nå. mvh Vegard Sitér dette innlegget Link to post
steyr t Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Høres ut som trigger er gåen. Når stator ryker så mister du gnisten på alle.Sjelden at to coiler ryker samtidig. Sitér dette innlegget Link to post
Hobbymekanikeren Svart 28.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2021 Ny oppdatering: byttet ny coil, ny stator og ny trigger, men fortsatt heilt likt.. noen som har vert borti dette før? Evt tips Sitér dette innlegget Link to post
chrissolli Svart 28.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2023 Hei Fant du utav problemt hobby mekanikern? Har samme problem på min mercury 75 mvh Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.