Jump to content

Edit History

TrikkerN Lønning

TrikkerN Lønning

Chiefengineer skrev 59 minutter siden:

Basert på egne erfaringer med å eie nesten ny, kostbar tomotors båt over en del år kan jeg bekrefte at Bonus sitt regnestykke er høyst reellt. Jeg hadde vesentlig høyere drivstoffkostnader og verditap slik at mitt regnestykke ble enda verre.

 

Men båtlivet trenger ikke bli så dyrt. I dag har jeg en enmotors, vesentlig mindre båt som bruker under halvparten av drivstoffet pr. utseilt distanse og generelt lavere utgifter over hele fjøla. Jeg er tjent med den båten jeg har som er godt egnet til både kortere og lengre turer og den blir brukt aktivt fra april/mai til i oktober. Verditapet forventer jeg heller ikke til å være i nærheten av forrige båt så man kan gjøre ting vesentlig rimeligere. Dog ikke helt uten kompromisser, det vil det alltid være. Det viktigste er at man er fornøyd med det man har og kan glede seg over bruken.

På den båten jeg har i dag er båtpussen unnagjort på et par dager på våren og jeg gruer ikke til å gjøre vask og polering da omfanget er mye mindre enn tidligere. Dette er ting som betyr noe.

 

For en V40 kan du som minimum forvente deg 2-300 tkr i årlige kostnader til båtholdet og bli ikke overraskende om verditapet gjør posten enda høyere når tida er kommet til å se seg tilbake og gjøre opp status. Been there, done that.

Hvilken båt hadde du?(Dobbel D6?)?

TrikkerN Lønning

TrikkerN Lønning

Chiefengineer skrev 58 minutter siden:

Basert på egne erfaringer med å eie nesten ny, kostbar tomotors båt over en del år kan jeg bekrefte at Bonus sitt regnestykke er høyst reellt. Jeg hadde vesentlig høyere drivstoffkostnader og verditap slik at mitt regnestykke ble enda verre.

 

Men båtlivet trenger ikke bli så dyrt. I dag har jeg en enmotors, vesentlig mindre båt som bruker under halvparten av drivstoffet pr. utseilt distanse og generelt lavere utgifter over hele fjøla. Jeg er tjent med den båten jeg har som er godt egnet til både kortere og lengre turer og den blir brukt aktivt fra april/mai til i oktober. Verditapet forventer jeg heller ikke til å være i nærheten av forrige båt så man kan gjøre ting vesentlig rimeligere. Dog ikke helt uten kompromisser, det vil det alltid være. Det viktigste er at man er fornøyd med det man har og kan glede seg over bruken.

På den båten jeg har i dag er båtpussen unnagjort på et par dager på våren og jeg gruer ikke til å gjøre vask og polering da omfanget er mye mindre enn tidligere. Dette er ting som betyr noe.

 

For en V40 kan du som minimum forvente deg 2-300 tkr i årlige kostnader til båtholdet og bli ikke overraskende om verditapet gjør posten enda høyere når tida er kommet til å se seg tilbake og gjøre opp status. Been there, done that.

Hvilken båt hadde du??



×
×
  • Create New...