Jump to content

Fjerne VC17 hvordan ?

Enzo

Recommended Posts

I fjor vaska litt for å prima sår i gelcoat. Tynnaren såg ut til å løysa opp vc17. Det kan godt ver at du kan vaska botnstoffet bort med tynnar. I mitt tilfelle trur eg eg vaska med aceton.

At tynnaren løyser opp vc17 skulle vel og bety at annan type botnstoff vil festa seg godt utan å fjerna vc17.

Men etter å ha hatt båt med både vc17 og polerande botnstoff, undrar eg på kvifor du vil bytta.

Dreuf skrev for 7 timer siden:

Det er jo hele problemet, den renner og søler.

Soromap gjorde som den skulle, enten på rullen eller på skroget. Ikke på klær, briller, hår og bakken :)

Da bruker du feil teknikk eller feil rulle og du må jo selvsagt ha arbeidsklær og briller når du jobber.
Jeg synes det er som en drøm å legge på og bonusen er jo at det ikke bygger og flasser av etter noen år.
Bakdelen er at det gror noe mer enn enkelte andre bunnstoff men med litt vasking rundt vannlinja ila. sommeren så synes jeg ikke det er noe problem.

Dreuf skrev for 3 timer siden:

Med fare for å gå litt off topic:

Brukte drakt og beskyttelsesbriller. Stoffingen gikk utrolig fort. Grunnen til at jeg byttet var groe. Bunnstoffet passet ikke min lokasjon og bruk av båten. Mistet 50% av farten ila sesongen.

Men nå har jeg båt med selvpolerende, så blir vel en god skrape/slipejobb om noen år..

Du skrev lenger opp "Det er jo hele problemet, den renner og søler." 

Nå er det altså groe som er problemet, da kunne du jo skrevet det med en gang?

Redigert av Lazyjack (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...