Enzo Startet 6.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 6.Mars.2021 Er det noen som har fjernet VC17 for å kunne bruke vanlige bunnstoff istedet, er den lett å fjerne og få bra ? Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 6.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2021 Tror det må blåses eller pusses av. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 6.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2021 Eksentersliper? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Hei Eg trur sjølvpolerande botnstoff festar på VC17. Sikkert nokon her på forumet som veit sikkert. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 7.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Ask skrev 51 minutter siden: Hei Eg trur sjølvpolerande botnstoff festar på VC17. Sikkert nokon her på forumet som veit sikkert. Om det gjør det så spares jo hele prosessen og det er gull Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Ask skrev for 1 time siden: Eg trur sjølvpolerande botnstoff festar på VC17. Sikkert nokon her på forumet som veit sikkert. Jeg tror ikke det, men det hadde vært interessant med konkrete erfaringer Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 I fjor vaska litt for å prima sår i gelcoat. Tynnaren såg ut til å løysa opp vc17. Det kan godt ver at du kan vaska botnstoffet bort med tynnar. I mitt tilfelle trur eg eg vaska med aceton. At tynnaren løyser opp vc17 skulle vel og bety at annan type botnstoff vil festa seg godt utan å fjerna vc17. Men etter å ha hatt båt med både vc17 og polerande botnstoff, undrar eg på kvifor du vil bytta. Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Jeg lå Soromap AF2 direkte oppå VC17 i fjor, solgte båten rett etterpå så vet ikke hvordan det har oppført seg. Men stoffet var mye bedre å jobbe med enn VC17. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Dreuf skrev 56 minutter siden: Jeg lå Soromap AF2 direkte oppå VC17 i fjor, solgte båten rett etterpå så vet ikke hvordan det har oppført seg. Men stoffet var mye bedre å jobbe med enn VC17. Finnes det noe som er lettere å jobbe med enn VC17, det er jo som vann! Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Det er jo hele problemet, den renner og søler. Soromap gjorde som den skulle, enten på rullen eller på skroget. Ikke på klær, briller, hår og bakken :) Sitér dette innlegget Link to post
willmasta Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Jeg kjøpte seilbåt i fjor som hadde pusset ned og lagt epoxy i flere lag og avsluttet med en runde vc17/hardt. De hadde selvpolerende på det, og jeg la på nytt 2 lag med Jotun supreme april /mai. Hadde båten oppe igjen en tur i august og da hang det godt på fortsatt. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Jeg la annet hardt rett på vc17 for noen år siden. Waterglide? Etter det har jeg brukt 033 oppå der, og det har også gått helt fint. At vc17 produsenten selv proklamerer at andre bunnstoff ikke fester på deres, tror jeg mest er for å obstruere konkurentene. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Lazyjack Svart 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 Dreuf skrev for 7 timer siden: Det er jo hele problemet, den renner og søler. Soromap gjorde som den skulle, enten på rullen eller på skroget. Ikke på klær, briller, hår og bakken :) Da bruker du feil teknikk eller feil rulle og du må jo selvsagt ha arbeidsklær og briller når du jobber. Jeg synes det er som en drøm å legge på og bonusen er jo at det ikke bygger og flasser av etter noen år. Bakdelen er at det gror noe mer enn enkelte andre bunnstoff men med litt vasking rundt vannlinja ila. sommeren så synes jeg ikke det er noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 Med fare for å gå litt off topic: Brukte drakt og beskyttelsesbriller. Stoffingen gikk utrolig fort. Grunnen til at jeg byttet var groe. Bunnstoffet passet ikke min lokasjon og bruk av båten. Mistet 50% av farten ila sesongen. Men nå har jeg båt med selvpolerende, så blir vel en god skrape/slipejobb om noen år.. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 (redigert) Bruker kun skumrulle for å legge på VC17...Da går det som en lek! Kjøpes billig på Biltema Redigert 8.Mars.2021 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 (redigert) Dreuf skrev for 3 timer siden: Med fare for å gå litt off topic: Brukte drakt og beskyttelsesbriller. Stoffingen gikk utrolig fort. Grunnen til at jeg byttet var groe. Bunnstoffet passet ikke min lokasjon og bruk av båten. Mistet 50% av farten ila sesongen. Men nå har jeg båt med selvpolerende, så blir vel en god skrape/slipejobb om noen år.. Du skrev lenger opp "Det er jo hele problemet, den renner og søler." Nå er det altså groe som er problemet, da kunne du jo skrevet det med en gang? Redigert 8.Mars.2021 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.