alidal Startet 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 7.Mars.2021 https://www.nrk.no/nordland/jetboard-kan-bli-sommerens-nye-turist-yndling-i-nordland-1.15395338 Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Så lignende i Dusseldorf for et par år siden og vurderte litt å prøve å norsk agentur. Konkluderte med at de enn så lenge er for dyre, men kanskje det er flere i Norge med veldig god råd enn jeg vurderte det til. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Så et utenlandsk Tvprogram for et år siden hvor de tok for seg velstanden i norge. Det avsluttet med de lurte på hva det neste vi kom til å kjøpe som vi overhodet ikke hadde bruk for.. Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Tilsvarende brett med forbrenningsmotor ble leid ut ved Havna hotell på Tjøme allerede tilbake i -84. Ikke helt den store suksessen såvidt jeg husker. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Selvfølgelig en risiko både for fører og badende, men det er windsurfing også. Mindre farlig enn vannscooter og man har bedre oversikt enn hvis man kjører feks jolle. Jeg tror det der er veldig gøy og gir en fantastisk frihetsfølelse. Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Når jeg drev med bølgesurfing var det drømmen min å ha en slik motor. Men dette er for mye penger for meg... Ellers er det sikkert moro. Mindre plagsomt enn vannskutere og krever nok mer kunnskap - som jo også er positivt, filtrerer ut mye idiotkjøring. Tror dette blir et positivt tilskudd :) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Over 100.000 for et batteridrevet brett? Jeg har hatt lyst på slike hydrofoiler, men de ligger på ca 1/4 av dette. Selv det har vært for mye for oss nå, men du verden hvor gøy det hadde vært. ? Koser meg på sjøen i en Pionerjolle også. Håper at de som selger og de som bruker slike er bevisst på å ta hensyn og holde seg vekk fra land (i stor hastighet). De aller fleste som leker seg på sjøen tar hensyn. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
jotto Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Håper det blir mulig å leie det i Osloområdet! Det hadde vært gøy å teste, men jeg tror ikke det er 100000 kr-gøy i lengden. Motoriserte hydrofoiler ligger forresten på samme pris. De som koster en fjerdedel har ikke motor... men gøy er det :) Sitér dette innlegget Link to post
willmasta Svart 7.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 Var en som fløy rundt på en slik i Bærums skjærgård i fjor. Holdt nok ikke 5 knopsgrensa nærme land, men har vel ok oversikt over badende. Men 30 sånne rundt der barna bader hadde jeg ikke satt veeeeldig stor pris på. De må vel ha en viss fart for å holde seg oppe? Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 Er det noe som indikerer at disse er utstyrt med foils? Det står at de kan brukes på 5 - 10cm vann... Brettene vi tidligere har sett med hydrofoiler har motoren montert på finnen, mens disse i artikkelen tydlig har vanjetten montert i selve brettet. Sitér dette innlegget Link to post
Gozzi Svart 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 Brettet det henvises til i artikkelen er ikke et foilbrett. Et foilbrett er vesentlig mer krevende å kunne kjøre. Lå et brukt elektrisk foilbrett til salgs på Finn.no, til kun 70' ? Sitér dette innlegget Link to post
erlend mb Svart 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 Har man bra hekkbølge kan man gjøre sånn: https://photos.app.goo.gl/mdk7UdYjw5n6TdFi8 Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 https://www.youtube.com/watch?v=C4Uo5KXlkhA Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 (redigert) jotto skrev for 19 timer siden: Redigert 8.Mars.2021 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 Dette er leverandøren av de i artikkelen omtalte brettene, og de er ikke foilbrett. Jeg håper brukere mønstrer vett nok til ikke å leke med dem nær land. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 Dette får nok mye av de samme brukerene som scootere, så man blir nok skuffet dersom man setter sin lit til at de vil bli brukt på en fornuftig og hensysfull måte...... Vil heller si at disse brettene fordrer mer til bruk nær land enn scootere. Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 Maika skrev for 21 timer siden: Selvfølgelig en risiko både for fører og badende, men det er windsurfing også. Det kreves god kunnskap for at en windsurfer når hastigheter som er farlig for badende. Og forhold som avskrekker fra bading. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 Nja, vi har hytte i Ørekroken på Hvaler, og det er ofte overlappende vindforhold for surfende/kitende og badende. Enig i at windsurfere (og enda mer de med foil som jo trenger mindre vind) krever en viss kompetanse, men så har man jo mindre oversikt bak seilet enn stående på et jetboard, så jeg vil tenke at det utjevner seg. (Amatør-kitere med lite kontroll på drage og tau som surrer rundt på stranda er dog mange ganger verre.) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.