Jump to content

Edit History

toholthe

toholthe

Jeg har lagd en form som jeg skal støpe en del til båten. Skal bli en plate i ankerbrønnen som vinsjen skal stå på. Har lagd form av en gammel kjøkkensiderest (med beskyttelsesfolie) og noen gamle lister. Brukt vanlig finsparkel til gipsplater for å runde av hjørner. Formen skal bare brukes en gang, så kan skru den fra hverandre for å få ut delen. Skal støpe med gelcoat og polyester/matte. Alt fra Biltema. 

Hvordan behandler jeg formen for å få ut delen etter tørking?

Tenkte bruke pakketape på listene og sparkelmasse før jeg vokset. Ser det kan bli vanskelig å tape jevnt. 

Noen som har et godt forslag. Gjerne basert på noe man har i garasjen fra før. Tenkte prøve å unngå å kjøpe masse spesialprodukter for dette lille prosjektet. 

F35E1226-8416-4BC3-BC22-30816AF296B3.jpeg

toholthe

toholthe

Jeg har lagd en form som jeg skal støpe en del til båren. Skal bli en plate i ankerbrønnen som vinsjen skal stå på. Har lagd form av en gallen kjøkkensiderest (med beskyttelsesfolie) og noen gamle lister. Brukt vanlig finsparkel til gipsplater for å runde av hjørner. Formen skal bare brukes en gang, så kan skru den fra hverandre for å få ut delen. Skal støpe med gelcoat og polyester/matte. Alt fra Biltema. 

Hvordan behandler jeg formen for å få ut delen etter tørking?

Tenkte bruke pakketape på listene og sparkelmasse før jeg vokset. Ser det kan bli vanskelig å tape jevnt. 

Noen som har et godt forslag. Gjerne basert på noe man har i garasjen fra før. Tenkte prøve å unngå å kjøpe masse spesialprodukter for dette lille prosjektet. 

F35E1226-8416-4BC3-BC22-30816AF296B3.jpeg

• Create New...