index Startet 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 8.Mars.2021 Jeg har en Yamarin som er forferdelig tung på rattet. Det rare er at når jeg kopler fra motoren går det lett og greit. Og motoren i seg selv sitter heller ikke veldig tungt. Så jeg mistenker at styrewire er tørr og rusten i strømpen så det blir mye motstand ved belastning. Er dette noe som lett lar seg gjøre å demontere for å smøre opp, eller er det like greit å bestille ny styresnekke og wire med det samme? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Skrotnisse Svart 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 Ny wire, smør opp snekke Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 Om jeg bytter er det vel like godt med ny snekke også? Vet ikke om den lar seg skru opp engang... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Guest Svart 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 Hvorfor ikke gå for hydraulisk med engang ? Bedre å kjøre med og du slipper sånne problemer i fremtiden Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 Eika skrev 1 minutt siden: Hvorfor ikke gå for hydraulisk med engang ? Bedre å kjøre med og du slipper sånne problemer i fremtiden Det er bare en reservebåt så den blir lite brukt. Så da synes jeg hydraulisk blir litt overkill. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Guest Svart 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 Blir lite brukt ja, mye tid for wire'n og tørke/ruste med andre ord. Litt overkill er bare bra, jeg syns i allefall det er bedre å betale 5000kr for noe som holder i mange mange mange år, enn 2500 for noe som må skiftes om noen år igjen Den billige måten, ta ut wire fra båten, heng den opp, teip en trakt fast i enden på strømpa rundt wire, fyll på med olje og la det trekke imellom over en natt eller to, du ser når det har kommet ut på andre siden. gjør det samme hvert år Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 Ja, det er nok så. Om det lar seg demontere kan jeg jo prøve å smøre opp. Før jeg evt gir opp og kjøper nytt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.