Jump to content

Tung styring på Yamarin 4300

index

Recommended Posts

Jeg har en Yamarin som er forferdelig tung på rattet. Det rare er at når jeg kopler fra motoren går det lett og greit. Og motoren i seg selv sitter heller ikke veldig tungt. Så jeg mistenker at styrewire er tørr og rusten i strømpen så det blir mye motstand ved belastning. Er dette noe som lett lar seg gjøre å demontere for å smøre opp, eller er det like greit å bestille ny styresnekke og wire med det samme? 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Eika skrev 1 minutt siden:

Hvorfor ikke gå for hydraulisk med engang ? Bedre å kjøre med og du slipper sånne problemer i fremtiden 

Det er bare en reservebåt så den blir lite brukt. Så da synes jeg hydraulisk blir litt overkill. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Blir lite brukt ja, mye tid for wire'n og tørke/ruste med andre ord. 

Litt overkill er bare bra, jeg syns i allefall det er bedre å betale 5000kr for noe som holder i mange mange mange år, enn 2500 for noe som må skiftes om noen år igjen 

Den billige måten, ta ut wire fra båten, heng den opp, teip en trakt fast i enden på strømpa rundt wire, fyll på med olje og la det trekke imellom over en natt eller to, du ser når det har kommet ut på andre siden. gjør det samme hvert år 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...