Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Hulda skrev for 8 timer siden:

Problemet med disse V8'erne er smale bære- og rådelagre. Alle disse GM-dieslene (ikke 5,8-literen) går 'a million miles' som bilmotorer. Om de får nok kjøling og ikke blir kjørt for hardt. Om jeg hadde hatt råd og anledning, ville ikke jeg betalt nesten en halv mill for den Duramax'en. Men det er jo kule motorer med flott lyd. Hulda har den derre dype V8-rumlingen. "Mang hadde betalt mye for den låta der', iflg. min ene sønn som er nokså hekta på slike motorer.

 

Duramax startet opp i 1997 som en joint venture mellom GM og Isuzu, og motorene produseres i USA. 

450 hk er vel egentlig relativt mildt effektuttak siden de er "rated" for opp til 550 hk i utgangspunktet.

Disse motorene har nok ingenting til felles med 6,2 og 6,5 liters-motorene, utenom  at de er V8. Og bra er vel det :giggle: Iallefall når det kommer til mye effekt.

Teerex

Teerex

Hulda skrev for 8 timer siden:

Problemet med disse V8'erne er smale bære- og rådelagre. Alle disse GM-dieslene (ikke 5,8-literen) går 'a million miles' som bilmotorer. Om de får nok kjøling og ikke blir kjørt for hardt. Om jeg hadde hatt råd og anledning, ville ikke jeg betalt nesten en halv mill for den Duramax'en. Men det er jo kule motorer med flott lyd. Hulda har den derre dype V8-rumlingen. "Mang hadde betalt mye for den låta der', iflg. min ene sønn som er nokså hekta på slike motorer.

 

Duramax startet opp i 1997 som en joint venture mellom GM og Isuzu, og motorene produseres i USA. 

450 hk er vel egentlig relativt mildt effektuttak siden de er "rated" for opp til 550 hk i utgangspunktet.

Disse motorene har nok ingenting til felles med 6,2 og 6,5 liters-motorene, og bra er vel det :giggle: Iallefall når det kommer til mye effekt.



×
×
  • Create New...