Jump to content

Edit History

Worry II

Worry II

Skal si du går all in ! 

Bare tips til solcellepanelene, kjøp noen som er "rugged" om de skal ligge på dekk. De som ikke er rugged blir veldig fort stygge. Det holder med å lime disse med Sika/Tec7, men lim da så langt ut mot kanten du tør, for det legger seg for dritt under der, om ikke det er tett. Har du noen tanker om spenneing fra dynamo, i og med at du skal blande litium og AGM ? Tåler de begge 14,4 som vel er normalt fra standard dynamo. Jeg tror forresten at jeg ville kjørt solcellene via MPPT-regulator rett på litiumbatteriet, du trenger ikke lade startbatteriet fra de. (edit eller du har bryter der..)

Worry II

Worry II

Skal si du går all in ! 

Bare tips til solcellepanelene, kjøp noen som er "rugged" om de skal ligge på dekk. De som ikke er rugged blir veldig fort stygge. Det holder med å lime disse med Sika/Tec7, men lim da så langt ut mot kanten du tør, for det legger seg for dritt under der, om ikke det er tett. Har du noen tanker om spenneing fra dynamo, i og med at du skal blande litium og AGM ? Tåler de begge 14,4 som vel er normalt fra standard dynamo. Jeg tror forresten at jeg ville kjørt solcellene via MPPT-regulator rett på litiumbatteriet, du trenger ikke lade startbatteriet fra de.

Worry II

Worry II

Skal si du går all in ! 

Bare tips til solcellepanelene, kjøp noen som er "rugged" om de skal ligge på dekk. De som ikke er rugged blir veldig fort stygge. Det holder med å lime disse med Sika/Tec7, men lim da så langt ut mot kanten du tør, for det legger seg for dritt under der, om ikke det er tett. Har du noen tanker om spenneing fra dynamo, i og med at du skal blande litium og AGM ? Tåler de begg 14,4 som vel er normalt fra standard dynamo. Jeg tror forresten at jeg ville kjørt solcellene via MPPT-regulator rett på litiumbatteriet, du trenger ikke lade startbatteriet fra de.

Worry II

Worry II

Skal si du går all in ! 

Bare tips til solcellepanelene, kjøp noen som er "rugged" om de skal ligge på dekk. De som ikke er rugged blir veldig for stygge. Det holder med å lime disse med Sikka/Tec7, men lim da så langt ut mot kanten du tør, for det legger seg for dritt under der, om ikke det er tett. Har du noen tanker om spenneing fra dynamo, i og med at du skal blande litium og AGM ? Tåler de begg 14,4 som vel er normalt fra standard dynamo. Jeg tror forresten at jeg ville kjørt solcellene via MPPT-regulator rett på litiumbatteriet, du trenger ikke lade startbatteriet fra de.

• Create New...