Bårdp Svart 15.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2021 Ja er vel omentrent slik som Norsk stabburs makrell. Sitér dette innlegget Link to post
ooma Svart 15.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2021 Om tråden handler om alternativer til de to nevnte ville jeg også sett på lombardini. God support fra Frydenbø (sabb), og et hav av deler tilgjengelig i anleggsbransjen. utover dette støtter jeg at jobben med motorbytte også må tillegges betydelig vekt. Om jeg forstår deg rett har du gamlemotoren fremdeles. Da slutter jeg at ny motor til ferien er et ønske, mer enn behov. Da sier prosjektlederen i meg at du bør fokusere på beste løsning fremfor best tilgjengelige løsning. Utsett byttet til etter ferien, fortsett planlegging, og lag en god og gjennomførbar plan. Sitér dette innlegget Oso Link to post
bhensv Svart 15.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2021 Nå vet jeg ikke hvor i landet du holder til men på Finn.no er det et firma i Stavanger som adverteter d2-50 for levering nå. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Kallevik Svart 15.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2021 24 minutes ago, bhensv said: Nå vet jeg ikke hvor i landet du holder til men på Finn.no er det et firma i Stavanger som adverteter d2-50 for levering nå. Det er et firma i Stavanger jeg har innhentet tilbud fra... Finner ikke den annonsen du henviser til på Finn.no. Kunne du sendt meg en link ? Sitér dette innlegget Link to post
MIMA IV Svart 15.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2021 https://www.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=198589044 Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 15.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2021 (redigert) Jeg har eid begge merkene av nyere generasjon i effektområdene 3-400 hk og er i et miljø der mange har disse motorene. Nyere Yanmar har hatt mye problemer med elektronikk, spesielt hendelsystemet på 369 hk varianten. Og servicen er ikke så enkel som for VP. Deletilgangen kan være så som så, det lå en båt og ventet på ny vannpumpe til en 369 hk. i 6 uker før den kom fra Japan. Og dette er motorer som var i full produksjon og som parallelt med dette ble solgt nye. VP har et mye større utbygd servicenett og bedre deletilgang. Når det er sagt, produsenter som f.eks. Viknes har sverget til Yanmar i alle år. Mens andre holder seg til VP. Ut over det så kan det vel være litt hipp som happ, begge variantene er vel innarbeidede og bør ikke lide av barnesykdommer. Kan du få en motor uten common rail i dag så er det jo stort sett det bunnsolide valget. Sier de 3 måneders leveringstid så kan det fort bli 4 mnd. Og da er du langt inn i sommeren. Men det kan også bety at flere foretrekker VP og at det er en mer populær motor om man tenker den veien. Redigert 15.Mars.2021 av Chiefengineer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 15.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2021 Hva med 4JH5E ? Uten Common Ræl. Kan den leveres ? https://www.yanmar.no/Products/Fritid/4JH5E-69/ Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 15.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2021 Har du vurdert overhalt brukt? Har to kompiser som har kjøpt overhalt av Volvo Penta i Trondheim (levert på døra på sørlandet) Ene bytta en MD2030 i en Bavaria 38 med D2-55 han andre bytta en MD2002 til MD2030. Begge deler komplett overhalt med overhalt drev, garanti, levert på døra til fornuftig pris. Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 15.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2021 Her er en grei kandidat.. http://www.nogva.no/no/produkter/fremdrift/nanni/n450 Sitér dette innlegget Link to post
Geir Kallevik Svart 6.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2021 I dag ble båten satt på land og arbeidet med utskifting av motor startet. Volvo klarte allikevel å levere en motor, så da ble valget enkelt, D2-50 Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 6.April.2021 Link til dette innlegget Svart 6.April.2021 Har hatt 2 stk D2 55 motorer. Både in 42 Cruiser og 44 Vision. Meget bra motorer. Shibota/Kumoto motorer marinisert av VP. Eneste utfordring er groe i VP drev. Men enkelt og fjerne. Noen har også montert eksternt kjølevannsinntak. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.