il_freddy Startet 14.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 14.Mars.2021 Hei! Jeg har bestemt meg for å bytte pakkboksen (har en gammel oljesmurt pakkboks) og jeg har lite plass mellom hylserøret og flensen (100mm). Den eneste muligheten er en gummipakkboks. Jeg ser at det er hovedsakelig to modeller. En som heter "EVO" (900kr) og en fra Volvo.(1900kr). Jeg lurer på om noen har erfaring med disse to og kan anbefale den ene eller den andre? Er det noen som også kan forklare meg hva dette betyr (står under beskrivelsen av EVO pakkboksen): "Vannet taes direkte inn gjennom en liten skroggjennomføring, 3/8 (medfølger ikke) og er enkel å montere. Alternativt kan kjølestussen blendes med varenr. 1046944" Det virker mao som om man trenger å føre vann i pakkboksen på en spesiell måte. Jeg trodde vannet kom simpelheten gjennom hylseroret... Sitér dette innlegget Link to post
code- Svart 26.September.2021 Link til dette innlegget Svart 26.September.2021 (redigert) Lurer også på dette. Siden det står at den bare kan blendes (må da lufte manuelt ved sjøsetting) så er den vel så å si lik Volvo sin? Noen som har erfaringer å dele? Prisen frister jo... Link til produktet Redigert 26.September.2021 av code- (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 26.September.2021 Link til dette innlegget Svart 26.September.2021 Jeg har kjøpt EVO som skal monteres før neste sesong. Den blir erstatning for VolvoPenta sin tetning. EVO'en har to hull med 1/8" BSP gjenger som jeg velger å blende, da jeg tar vann gjennom hylserøret. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
jørn Svart 26.September.2021 Link til dette innlegget Svart 26.September.2021 Slik jeg har forstått det kan langt hylserør føre til at pakkboksen suges tom, derfor eget vanninntak. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.September.2021 Link til dette innlegget Svart 26.September.2021 Hvis TS opplyser båttype og fart, blir det enklere å gi fornuftig tilbakemelding. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.