Jump to content

Edit History

Alternes2

Alternes2

Hei, da var jeg tilbake på forumet etter mange år ? som noen kanskje husker gikk jeg på en smell ved kjøp av båt med løs kjøl for en god del år siden, så det naturlige valget skulle man tro ikke var å gå i den fella igjen. Hehe. Derimot vet jeg nå såpass at en grunnstøting ikke nødvendigvis er døden for båten.. Så da velger jeg muligens å gi denne heroen en sjanse om det ikke er for store skader. Jeg skal igjen gå til innkjøp av båt å bo i for tredje gang, og denne gangen altså en hero101 for en meget hyggelig sum. Selger sier han ikke har sett noen strukturelle skader i bunn stokker og kjølfeste innvendig men sier at den lekker litt vann inn når den står på sjøen, jeg som ikke har altfor mye erfaring med dette  tenker da at kjølboltene kanskje bare er litt strekt og at det da kanskje bare er å stramme disse til igjen og ferdig med den saken? Hadde satt stor pris på andre  erfarnes synspunkter rundt dette og ev med kjennskap til akkurat hero og lignende problematikk ? selger sier det har stått litt vann i kjølen nå på land og dette ser vi jo også har kommet ut gjennom innfestningen skrog/kjøl, via boltene.  Hva tenker dere om dette? Om lekkasjen kun er via kjølboltene er det vel bare å tette med ny tec7 og stramme de? Mulig jeg er helt på bærtur her, men det finner vi ut av? Ønsker alle her inne en god vår og en god sesong når den starter og takk for sist til de som måtte huske meg fra tidligere? hilsen båtboer Alternes 

IMG_20210314_173442.jpg

IMG_20210314_173422.jpg

Alternes2

Alternes2

Hei, da var jeg tilbake på forumet etter mange år ? som noen kanskje husker gikk jeg på en smell ved kjøp av båt med løs kjøl for en god del år siden, så det naturlige valget skulle man tro ikke var å gå i den fella igjen. Hehe. Derimot vet jeg nå såpass at en grunnstøting ikke nødvendigvis er døden for båten.. Så da velger jeg muligens å gi denne heroen en sjanse om det ikke er for store skader. Jeg skal igjen gå til innkjøp av båt å bo i for tredje gang, og denne gangen altså en hero101 for en meget hyggelig sum. Selger sier han ikke har sett noen strukturelle skader i bunn stokker og kjølfeste innvendig men sier at den lekker litt vann i når den står på sjøen, slik jeg som ikke har altfor mye erfaring med dette da tenker er at kjølboltene da bare er litt strekt og at det da kanskje bare er å stramme disse til igjen og ferdig med den saken? Hadde satt stor pris på andre  erfarnes synspunkter rundt dette og ev med kjennskap til akkurat hero og lignende problematikk ? selger sier det har stått litt vann i kjølen nå på land og dette ser vi jo også har kommet ut gjennom innfestningen skrog/kjøl, via boltene.  Hva tenker dere om dette? Om lekkasjen kun er via kjølboltene er det vel bare å tette med ny tec7 og stramme de? Mulig jeg er helt på bærtur her, men det finner vi ut av? Ønsker alle her inne en god vår og en god sesong når den starter og takk for sist til de som måtte huske meg tidligere? Alternes 

IMG_20210314_173442.jpg

IMG_20210314_173422.jpg

Alternes2

Alternes2

Hei, da var jeg tilbake på forumet etter mange år ? som noen kanskje husker gikk jeg på en smell ved kjøp av båt med løs kjøl for en god del år siden, så det naturlige valget skulle man tro ikke var å gå i den fella igjen. Hehe. Derimot vet jeg nå såpass at en grunnstøting ikke nødvendigvis er døden for båten.. Så da velger jeg muligens å gi denne heroen en sjanse om det ikke er for store skader. Jeg skal igjen gå til innkjøp av båt å bo i for tredje gang, og denne gangen altså en hero101 for en meget hyggelig sum. Selger sier han ikke har sett noen strukturelle skader i bunn stokker og kjølfeste innvendig men sier at den lekker litt vann i når den står på sjøen, slik jeg som ikke har altfor mye erfaring med dette da tenker er at kjølboltene da bare er litt strekt og at det da kanskje bare er å stramme disse til igjen og ferdig med den saken? Hadde satt stor pris på andre  erfarnes synspunkter rundt dette og ev med kjennskap til akkurat hero og lignende problematikk ? selger sier det har stått litt vann i kjølen nå på land og dette ser vi jo også har kommet ut gjennom innfestningen skrog/kjøl, via boltene.  Hva tenker dere om dette? Om lekkasjen kun er via kjølboltene er det vel bare å tette med ny tec7 og stramme de? Mulig jeg er helt på bærtur her, men det finner vi ut av? Ønsker alle her inne en god vår og en god sesong når den starter og takk for sist til de som måtte huske meg tidligere? Alternes 

IMG_20210314_173442.jpg

• Create New...