Herlars Startet 14.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 14.Mars.2021 Noen som har erfaring med Eivindrude e-tec 115? Er det noen spesielle svakheter? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 14.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2021 Tidlige årganger E-tec V4 som f.eks. 2007 (og muligens noen produsert i 2008) hadde vel problemer med injektorer, spesielt hvis det var kommet noe som helst vann i bensinen. I 2008/2009 kom det oppgradert type injektorer, men de passer ikke i topplokkene på 2007-modeller såvidt jeg har lært i E-tec gruppa på facebook... Skillet går visstnok i 2008 en eller annen gang, så med litt flaks er det da den nye typen injektorer. De kalles BiP-injektorer (Ball in Plunge). Skal sjekke i delekatalogen og annen lektyre når jeg får tid og se om det står noe spesielt om dette. Lurer litt på det samme i forhold til et prosjekt med en 115hk fra 10/2006 (tæring pga. manglende anodeskifte) og en fra 10/2009 (med skjært sylinder) som skal monteres sammen til en hel fungerende motor. Ellers har det vel vist seg som ganske driftssikre motorer, men kanskje ikke fullt på høyde med Honda, Suzuki og Yamaha fra den tiden. Mercury hadde jo motortyper den gangen, Optimax og 4-takt, og de har vel også vært relativt pålitelige. Men ut i fra annonser på finn osv. for E-tec som selges som delemotorer så har det vært noen havarier på disse. En annen "svakhet" er dyre deler. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.