Bisse Startet 15.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 15.Mars.2021 Har en lang vhf antenne hvor jeg mistenker at det er brudd/dårlig signalgang. Det er en antenne hvor kablen går inn i antennen uten at man ser noen kontakt. Som dere ser på bildet er det brudd i kappa på kebelen. Er det mulig å bytte? Set ut som om det kan være mulig å skru av antennen i bunnen Er det en kobling inne i antennen? Tenkte å kjøpe ny kabel? Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
JRK Svart 15.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2021 Om det er kordellene fra skjermen vi ser her, så endre impedansen i kabelen og tror neppe det er mulig å reparere dette. Men du får løsne halve antennefeste fra båten og så løsne antennen fra dette. Er du heldig kan du jo komme ti slik at du kan lage en BNC skjøt inne i metallfestet. Men jeg hadde skrotet antennen med en gang. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 15.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2021 Fikset en kombiantenne Klipp av ledningen, demonter fra ferte. Ta med pisken hjem sett plastikkdelen i skrustikka varm forsiktig med en varmepistol på metall delen samtidig som du forsøker å move litt på metalldelen med en rørtang. Min var limt løsnet lett med litt varme, så er det bare å tre in ny ledning og lodde den på de gamle punktene og litt lynlim på de siste 10mm og smokk på plass.. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.