Guest Startet 15.Mars.2021 Link til dette innlegget Startet 15.Mars.2021 Hei! Noen som har råd/tips til hvordan jeg får fikset disse merkene? Som det ene bildet viser så har jeg også en god ripe i siden. Hvordan går man frem for å fylle/farge denne slik at det blir så godt som ny? Skal ta båten opp neste måned og ha på bunnsmøring og vaske/polere båten- aldri gjort noen av delene før så kan bli spennende. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 15.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2021 Hei, du. Ja her har du en jobb å gjøre. Ser jeg feil, eller er gelcoaten også ganske matt? Blå gelcoat blir gjerne det etter noen år i solen. Jeg ville forsøkt rubbing, prøvd på et lite område først der det kanskje ikke er så synlig om det ikke skulle bli bra. Mulig du må rubbe hele skroget for å få tilbake glansen, men det kan absolutt bli bra igjen dette. Sitér dette innlegget Link to post
Santa_Claus Svart 15.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2021 Ser ut som ripen er gjennom det blå. Da må du fylle på ny gelcoat. Utfordringen er å få samme farge. Prøv å kontakte fabrikken/forhandler for å enten få gelcoat eller i det minste fargekoden. Når du har fått tak i gelcoat så er det å skråslipe kantene litt og fylle godt i. Legg tape på hver side for å beskytte området rundt ripen og så begynner vannslipejobben. Begynn gjerne med f.eks 400 vannslipepapir. Så finere og finere papir til 1500 eller 2000. Fjern tapen og slip lett over med det fineste papiret. Tilslutt rubbing. Problemet er at resten av skroget ditt er falmet, mens reparasjonen din og området rundt er frisk gelcoat. Løsningen da er å rubbe og polere hele båten. Gleden med farget skrog er at det vil falme igjen så du får god trening i rubbing og polering i årene fremover. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.