Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

index skrev for 12 timer siden:

 

Dieselrør er mye tykkere enn bremserør. Da hjelpe det lite at de er "relativt solide"...

 

Jeg har fått laget nye på dieselverksted, det var noe helt annet enn bremserør som jeg gjerne lager selv. 

 

Ja, du har nok rett i det. Selv på en gammal direkteinnsprøyt diesel fra 90-tallet snakker vi om 30 ganger høyere trykk enn i en vanlig luftkompressor. Rundt 270 bar/3900 psi.

Men en rask googling tilsier at trykket i et bremserør ikke er så altfor langt unna, med inntil rundt 150 bar hvis det stemmer da. Men fortsatt bare halve trykket da. Og i dieselmotoren er jo trykket relativt konstant hele tiden.

Men hva et slikt kobbernikkel bremserør faktisk tåler før det ryker har jeg ikke sjekket....

Teerex

Teerex

index skrev for 11 timer siden:

 

Dieselrør er mye tykkere enn bremserør. Da hjelpe det lite at de er "relativt solide"...

 

Jeg har fått laget nye på dieselverksted, det var noe helt annet enn bremserør som jeg gjerne lager selv. 

 

Ja, du har nok rett i det. Selv på en gammal direkteinnsprøyt diesel fra 90-tallet snakker vi om 30 ganger høyere trykk enn i en vanlig luftkompressor. Rundt 270 bar/3900 psi.

Men en rask googling tilsier at trykket i et bremserør ikke er så altfor langt unna, med inntil rundt 150 bar hvis det stemmer da. Men fortsatt bare halve trykket da. Og i dieselmotoren er jo trykket relativt konstant hele tiden.



×
×
  • Create New...