Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Innen all praktisk bruk kan infoen over brukes :-)

 

Grunnet svakhet mot gnidningskorrosjon/tildekkings/spaltkorr. bør AISI 316 (høyere på C) og 316L ikke brukes. Over tid vil stålet ødelegges i cutlesslagre og tetninger. 

 

Duplex og Superduplex er lang sterkere og mer korrosjonsresistente materialer med austenitt/ferritt oppbygging og høyere på krom og molybden.

 

Usikker akkurat nå på materialet i akslingene som Sleipner selger. Den gangen jeg kjøpte aksling der i 1999, lurer jeg på om det ikke var en ikke sveisbar martensittisk komposisjon. Denne tiraden bare for å forvirre leseren :-) Uansett, akselstålet levert meg den gangen fra Sleipner kan bekreftes som absolutt utmerket. Ingen tegn til korrosjon etter 20 år i saltvann.

 

Ifo. fra Aquamet er slik kvasi-info som jeg, uansett produkt, ikke gidder å vurdere. Infoen forteller ingenting.

Hulda

Hulda

Innen all praktisk bruk kan infoen over brukes :-)

 

Grunnet svakhet mot gnidningskorrosjon/tildekkings/spaltkorr. bør AISI 316 (høyere på C) og 316L ikke brukes. Over tid vil stålet ødelegges i cutlesslagre og tetninger. 

 

Duplex og Superduplex er lang sterkere og mer korrosjonsresistente materialer med austenitt/ferritt oppbygging og høyere på krom og molybden.

 

Usikker akkurat nå på materialet i akslingene som Sleipner selger. Den gangen jeg kjøpte aksling der i 1999, lurer jeg på om det ikke var en ikke sveisbar martensittisk komposisjon. Denne tiraden bare for å forvirre leseren :-) Uansett, akselstålet levert meg den gangen fra Sleipner kan bekreftes som absolutt utmerket. Ingen tegn til korrosjon etter 20 år i saltvann.

 

Ifo. fra Aquamet er slik kvasi-info som jeg, uansett produkt, ikke gidder å vurdere. Infoen forreller ingenting.

Hulda

Hulda

Innen all praktisk bruk kan infoen over brukes :-)

 

Grunnet svakhet mot gnidningskorrosjon/tildekkings/spaltkorr. bør AISI 316 (høyere på C) og 316L ikke brukes. Over tid vil stålet ødelegges i cutlesslagre og tetninger. 

 

Duplex og Superduplex er lang sterkere og mer korrosjonsresistente materialer med austenitt/ferritt oppbygging og høyere på krom og molybden.

 

Usikker akkurat nå på materialet i akslingene som Sleipner selger. Den gangen jeg kjøpte aksling der i 1999, lurer jeg på om det ikke var en ikke sveisbar martensittisk komposisjon. Denne tiraden bare for å forvirre leseren :-) Uansett, akselstålet levert meg den gangen fra Sleipner kan bekreftes som absolutt utmerket. Ingen tegn til korrosjon etter 20 år i saltvann.



×
×
  • Create New...